زمان اعلام نتایج کنکور مشخص شد

رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه و نمره خام داوطبانی که امروز و فردا در آزمون نوبت اول کنکور سراسری شرکت می‌کنند، نیمه اول اسفند اعلام می‌شود.

زمان اعلام نتایج کنکور مشخص شد

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش گفت: این آزمون اولین کنکوری است که در دی برگزار می‌شود و اداره گاز و نفت تمام توان خود را برای گرمایش حوزه های امتحانی به کار می‌برد.

پورعباس افزود: در نیمه اول اسفند نتایج کنکور اعلام و نمره خام به داوطلبان داده می‌شود و در تابستان نمره نهایی داوطلبان مشخص می‌شود. رئیس سازمان سنجش گفت: تاثیر ۴۰ درصدی در کنکور قطعی است؛ داوطلبان سال چهارم که سابقه تحصیلی نداشته باید در آزمون خرداد آموزش و پرورش شرکت کنند.

اینترنت تلفن همراه اول کل کشور قطع است او با بیان اینکه اینترنت تلفن همراه اول کل کشور قطع است، اظهار کرد: وسائل تقلب مانند دگمه لباس است و از دستگاه ایکس ری رد می‌شود.

پورعباس با اشاره به اینکه آزمون اول از حساسیت خاصی برخوردار است، بیان کرد: حدود ۲۰ درصد از داوطلبان غایب بودند؛ این آزمون ملی است و تمام سازمان‌های کشوری پای کار هستند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: تعداد داوطلبان شهرستان خوی دو هزار نفر بود و مراکز آزمون بر اثر زلزله روز گذشته آسیبی ندیده‌اند و با هماهنگی‌های انجام شده زمان آزمون برای این داوطلبان بیشتر است. شناسایی ۸۳۷ شبکه اینترنت/ ۵۴ نفر دستگیر شدند او افزود: شبکه اینترنت دیشب شناسایی شد و ۵۴نفر در تهران و کشور با هماهنگی ضابطین قضایی، پلیس فتا و وزارت اطلاعات دستگیر شده اند.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: در این آزمون تمهیدات لازم برای داوطلبان آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان به دلیل زلزله و سیل انجام شده به طوری که داوطلبان در سیستان و بلوچستان به صورت هوایی منتقل برای انجام آزمون شده اند.

به گفته پورعباس در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۵٠۵٧٧ نفر، در گروه آزمایشی علوم ریاضی ١٢٠٠٩۵ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی ٣٠٩٢١٩ نفر، در ️گروه آزمایشی هنر ٣٩٠۵۵ نفر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه: ۵٨۵١۴ نفر شرکت کرده اند. همچنین در مجموع کل داوطلبان در تمامی گروه‌ها ٩٧٧۴۶٠ نفر هستند.

او افزود: رشته ریاضی کمترین و تجربی بیشترین میزان داوطلب در کنکور را دارند. ۴۶ درصد داوطلبان تجربی، ۳۱.۶ درصد انسانی، ۱۲.۲۷ درصد ریاضی، ۳/۹۹ درصد هنر و ۶ درصد در گروه زبان به رقابت می‌پردازند.

پورعباس اظهار کرد: تهران و سمنان بیشترین و کمترین میزان داوطلبان را دارند. نمره ای که دانش آموزان در خرداد می‌گیرند، محسوب می‌شود؛ اما اگر در شهریور آن نمره را کسب کنند به عنوان سابقه تحصیلی محسوب نمی‌شود.

رئیس سازمان سنجش گفت: بیشترین نمره را ما حساب می‌کنیم یعنی اگر نمره فردی در دی یا تیر بیشتر باشد آن را مدنظر قرار می‌دهیم. افراد می‌توانند به صورت جداگانه فرآیند ثبت نام را انجام دهند؛ افرادی که می‌خواهند تیر کنکور دهند از ۱۵فروردین می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 67388

ارسال نظر