خبر مهم آموزش و پرورش خراسان جنوبی درباره تعطیلی مدارس و زمان امتحانات

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی جزئیات برگزاری امتحانات دوره‌های متوسطه اول و دوم دانش‌آموزان را با توجه به تعطیلی اخیر مدارس اعلام کرد.

خبر مهم آموزش و پرورش خراسان جنوبی درباره تعطیلی مدارس و زمان امتحانات

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از شنبه اول بهمن ماه سال جاری امتحانات دوره های متوسطه اول و دوم با اعلام مدیران مدارس از سرگرفته می‌شود.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد: در هفته آینده، نحوه فعالیت مدارس ابتدایی، مراکز پیش دبستانی، مهد کودک‌ها و کودکستان‌های استان، با توجه به شرایط جوی و جغرافیایی هر شهرستان و منطقه، به مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تفویض شده است.

او افزود: با توجه به غیرحضوری شدن کلاس‌های درس در هفته جاری، امتحانات داخلی نوبت اول مدارس متوسطه دوره‌های اول و دوم از شنبه با توجه به اعلام مدیران مدارس از سر گرفته می‌شود.

موسوی نژاد بیان کرد: مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان، با توجه به اُفت فشار گاز و لزوم صرفه جویی در مصرفه آن ملزم به استفاده از سوخت جایگزین برای گرم کردن کلاس‌ها هستند.

مدیرل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همچنین ۲ هزار و ۹۱۹ دانش آموز دختر و پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه درآزمون سراسری، در ۶ شهرستان تحت نظارت آموزش و پرورش و ۵ گروه آزمایشی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

او بیان کرد: وظیفه برگزاری آزمون سراسری دیماه جاری در شهرستان‌های سربیشه، خوسف، طبس، زیرکوه و بشرویه به آموزش و پرورش سپرده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اظهار کرد: آزمون سراسری از رویدادهای مهم و حساس در کشور است که سرنوشت تعداد زیادی از داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها به نتیجه آن گره خورده است و از سوی دیگر رعایت عدالت آموزشی و شایسته گزینی در این آزمون زمینه رشد علمی کشور و آینده‌ای درخشان برای میهن اسلامی را رقم  می‌زند.

موسوی نژاد یادآور شد: با موافقت شورای امنیت کشور،  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اینترنت موبایل محدوده حوزه‌های آزمون سراسری و ساعات برگزاری آن در روزهای پنجشنبه و جمعه قطع است.

منبع: ايسنا
کدخبر: 67361

ارسال نظر