گاز مشترکان تربت جام وصل و آب قطع شد!

فرماندار تربت جام گفت: دلایل متعددی در قطعی و کاهش فشار آب در برخی نقاط شهری تربت جام وجود دارد.

گاز مشترکان تربت جام وصل و آب قطع شد!

تسنیم نوشت: فرماندار تربت جام گفت: دلایل متعددی در قطعی و کاهش فشار آب در برخی نقاط شهری تربت جام وجود دارد.

حسین جمشیدی از تربت جام، اظهار داشت: دلایل متعددی وجود دارد برای افت فشار آب در شبکه و قطعی در دو نقطه شهر، اولین دلیل این است که در شبکه توزیع یکی از شاخه‌ها و یا زیرشاخه‌های اصلی آب ترکیده باشد و نشست آب داشته باشیم و در زیرزمین به لحاظ یخ زدگی که وجود دارد آب به سطح نیاید و مشهود نباشد‌.

وی افزود: دومین دلیل مصرف غیرمتعارف است که ۳۲۰ میلیون لیتر در ثانیه مصرف می‌کنیم و ورودی مخزن برابر با خروجی آن است.

جمشیدی ادامه داد: سومین دلیل این است که واحدهای مسکونی که به دلیل قطعی گاز خالی شده‌اند و با توجه به اینکه از شب گذشته شرایط آب و هوایی تعدیل شده سرمای ۵ درجه زیر صفر در ساعات پایانی صبح داشتیم، احتمال دارد در واحدهای مسکونی خالی یخ‌زدگی ترکیدگی لوله‌ها باز شده باشد و این ترکیدگی‌ها باعث نشتی و هدر رفت آب شود.

فرماندار تربت جام در خصوص اقدامات انجام شده برای رفع مشکل آب در این شهرستان  بیان کرد: یک حلقه چاه دیگر وارد مدار شده است که ۱۵ لیتر در ثانیه وارد مدار شده است و تا ساعات دیگر هم ۳۵ لیتر در ثانیه وارد مدار خواهد شد تا سطح ورودی را نسبت به خروجی بیشتر کنیم.

جمشیدی عنوان کرد: بر اثر یخبندان و افزایش دما در دو روز اخیر احتمال ترکیدگی لوله انتقال آب در شبکه اصلی سطح شهر وجود دارد که هنوز نامشخص است، لذا دو گروه فنی از استان حضور پیدا کردند در شهر و با پایش میدانی که انجام می‌شود در حال جستجو و شناسایی مکان ترکیدگی هستند.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 67287

ارسال نظر