شهرهای خوزستان غرق در آب! | فرماندار ویژه آبادان و خرمشهر چه گفتند؟

شهرهای جنوبی کشور، بخصوص در استان خوزستان گرفتار سیل و آبگرفتگی در خیابان‌ها و ورود آب به منازل هستند؛ فرمانداران ویژه آبادان و خرمشهر در این زمینه توضیحاتی ارائه کردند.

شهرهای خوزستان غرق در آب! | فرماندار ویژه آبادان و خرمشهر چه گفتند؟

فرمانداران ویژه آبادان و خرمشهر به علت آبگرفتگی از مردم عذرخواهی کردند.

احسان عباسپور، فرماندار ویژه آبادان در نشست ستاد بحران گفت: تمام گروه‌های عملیاتی در حوزه شهرداری، آب و فاضلاب، پالایشگاه و اداره برق به صورت آماده باش کامل در منطقه حضور دارند.

در برخی از مناطق از جمله علوانیه و ۲۰ متری کانال‌های جانبی به سمت رودخانه بهمنشیر حفر کردیم تا خروج آب باران را سرعت ببخشد.

او افزود: تمام تلاشمان این است که آبادان را با راهکار‌های اجرایی از وضع موجود خارج کنیم. شهرداری با بیش از ۳۰ پمپ و آبفا با حدود ۱۸ پمپ آب در حال تخلیه آب از سطح معابر هستند.

حجم بارندگی اخیر بسیار زیاد بود و موجب آبگرفتگی در چند نقطه از شهر شد و برخی پمپ‌های آبفا به سبب قطعی برق از مدار خارج شد و این موضوع بحران آبگرفتگی را تشدید کرد و اداره برق آبادان باید برای برطرف شدن این مشکل راه حل اساسی بیاندیشد.

او گفت: مسئولیت اصلی ما جلوگیری از وقوع بحران است. تمام تلاشمان این است که دستگاه‌های اجرایی آمادگی کامل را داشته باشند که بتوانند با حضورشان در صحنه حداقل مشکل را داشته باشیم.

نبود شبکه فاضلاب مناسب و دفع آب‌های سطحی و تصرفات مختلف نزدیک رودخانه بهمنشیر و زمین‌های اطراف باعث بودجود آمدن این مشکلات شد، اما تا پایان امشب نیز آب حاصل از بارش باران فروکش خواهد کرد.

تعطیلی مدارس هم در اختیار آموزش و پرورش است و شورای مدارس تصمیم‌گیری می‌کند.

فرماندار ویژه خرمشهر هم گفت: از تمام دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی به طور کامل در تلاش و پای کار هستند.

نادر عمیدزاده، فرماندار ویژه خرمشهر ضمن عذر خواهی از مردم خرمشهر به علت آبگرفتگی برخی مناطق از جمله بازار شهر اضهار امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های انجام شده در سال‌های آینده از حجم مشکلات مربوط به آبگرفتگی در شهر کاسته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 67141

ارسال نظر