مدارس و دانشگاه های تهران چهارشنبه غیرحضوری شد

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوا از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های تهران و غیر حضوری شدن آن طی روز آینده به دلیل افزایش آلودگی هوا خبر داد.

مدارس و دانشگاه های تهران چهارشنبه غیرحضوری شد

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوا از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های تهران و غیر حضوری شدن آن طی روز آینده به دلیل افزایش آلودگی هوا خبر داد.

علیرضا مزینانی عضو کمیته اضطرار آلودگی هوا درباره جزئیات کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: این کمیته امروز به صورت غیر حضوری تشکیل شد و بر اساس مصوبات آن فردا همه مدارس تهران و دانشگاه ها به صورت غیر حضوری برگزار می شود.البته هه ادارات باز است.

وی افزود: همچنین همه کودکستان ها و مراکز پیش دبستانی فردا چهارشنبه شنبه ۲۸ دیماه تعطیل است.

مزینانی در تشریح دیگر مصوبات کارگروه گفت: ممنوعیت فعالیت کارخانه های شن، ماسه، بتن و آسفالت و جلوگیری از تردد شبانه کامیون ها به استثنای کامیون های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسد شدنی و نیز جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور در روز سه شنبه از مصوبات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران است.

وی همچنین با اشاره به توقف فروش و صدور مجوز طرح ترافیک روزانه خودروها از سوی شهرداری تهران، افزود: طرح تردد زوج و فرد خودروها از درب منازل برای فردا در تهران اجرایی می شود.

دبیرکارگروه هماهنگی مواقع اضطرار هوا تصریح کرد: همچنین جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه ها توسط شهرداری تهران و ممانعت از فعالیت های عمرانی تشدیدکننده آلودگی هوا و مقابله و نظارت بر پسماندسوزی توسط شهرداران استان، ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان و جانمایی پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر نیز برای روز چهارشنبه شنبه ۲۸ دیماه از دیگر مصوبات است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین بر استفاده از ماسک های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی آحاد مردم و به ویژه گروه های حساس شامل کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار، شاغلان پلیس راهور و شهرداری ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز را دارند، تاکید کرد.

مزینانی در ادامه از شهروندان خواست تا از ترددهای غیر ضرور و فعالیت های ورزشی و مستمر در محیط های باز پرهیز کنند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 67030

ارسال نظر