هشدار هواشناسی؛ دریای عمان مواج می شود | شنا نکنید!

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد و افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در دریای عمان و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی هشدار داد.

هشدار هواشناسی؛ دریای عمان مواج می شود | شنا نکنید!

سازمان سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد و افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در دریای عمان و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی هشدار داد.

نسبت به وزش باد و افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در دریای عمان و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از وزش باد و افزایش ارتفاع امواج بین ۱.۵ تا ۲ متر طی روز چهارشنبه (۲۸ دی) در دریای عمان، مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خبر داد.

بر اثر این مخاطره خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالا نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل را توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 67014

ارسال نظر