اختلال و قطعی گسترده اینترنت در کشور تایید شد

از شب گذشته قطعی و اختلال گسترده اینترنت در ترافیک داخل کشور رخ داده است.

اختلال و قطعی گسترده اینترنت در کشور تایید شد

اینترنت کشور  از صبح امروز چهارشنبه ۲۸ دی ماه دوباره دچار اختلال شدید شد 

در پی اختلال در استفاده از اینترنت و سکوهای دیجیتال در برخی نقاط کشور، شنیده‌ها از بروز مشکل موقت فنی در بخش ارتباطات زیرساخت حکایت دارد.

* بارگیری و ارسال اطلاعات در برخی از سکوها و پیام‌رسان‌ها در ساعات گذشته با اختلال همراه بوده است.

اختلال اینترنت

در همین رابطه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت گفت: علت بروز اختلال در استفاده از پیام رسان ها در برخی مناطق، مشکلات فنی در توسعه شبکه و افت موقت کیفیت در شبکه تبادل ترافیک بوده است.

لاجوردی گفت: اختلال به وجود آمده تا حدود زیادی رفع شده است.

شبکه خبر اعلام کرد کاربران در تداوم اختلال، نوع اختلال و سکوی مختل شده را به ۱۰۰۰۶۰۰ پیامک کنند.

روز گذشته سه شنبه نیز شرکت ارتباطات زیرساخت بدون اعلام زمان پایان این اختلال‌ها، مردم را به صبر دعوت کرده بود.

اواخر آذرماه 1401 نیز وزیر ارتباطات در واکنش به گلایه‌ها از کُندی اینترنت، اعلام کرد اختلال‌های جزئی در شبکه وجود داشت که منجر به کاهش سرعت اینترنت شده بود.

اختلال‌های شدید اینترنت طی یک سال اخیر بارها تکرار شده؛ آتش‌سوزی در مرکز توزیع اینترنت میان شرکت‌های مختلف، قطع برق شرکت ارتباطات زیرساخت و آتش‌سوزی در حوضچه فیبر نوری مخابرات از‌جمله عواملی بودند که از سوی مسئولان وزارت ارتباطات به‌عنوان عاملان قطعی یا اختلال اینترنت معرفی شده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد از شب گذشته اختلالی در ترافیک داخل کشور رخ داده و همچنان ادامه دارد. براساس اطلاعات سایت مرکز تبادل ترافیک داده تهران، شب گذشته یک اختلال دوساعته در ترافیک داخل کشور رخ داد. 

در همین رابطه امیر محمدزاده لاجوردی، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور، شب گذشته با انتشار پستی در فضای مجازی در این‌باره گفت: دقایقی پیش شاهد افت ترافیک یکی از مراکز IXP کشور بودیم که توسط همکارانم این مشکل مرتفع شد.

اما امروز هم شواهد حاکی از آن است که این اختلال در ترافیک داخل کشور همچنان وجود دارد و کندی اینترنت احساس می‌شود.

از ساعت ۱۴:۳۸ امروز، اختلال‌های شدیدی در اینترنت کشور مشاهده می‌شود. در پی این اختلال، حتی دسترسی به برخی پیام‌رسان‌های ایرانی و وبسایت‌های داخلی برای بخشی از کاربران امکان پذیر نیست یا به سختی ممکن است

اختلال و قطعی اینترنت

اختلال و قطعی اینترنت

همچنین یکی از دیتاسنترهای داخلی (ابرآروان) هم از مدار خارج شده بود و در این باره به کاربران خود توضیح داد: کاربر دیتاسنتر بامداد، قطعی برق مکرر و بسیار طولانی مدت، هم‌چنین عدم پایداری برق منطقه، در کنار مشکل سوخت‌رسانی، باعث فشار مضاعف و از دسترس‌ خارج شدن ژنراتورها و در نتیجه از مدار خارج شدن دیتاسنتر بامداد ابر آروان شده است. براساس اعلام وزارت نیرو، این قطعی و ناپایداری برق حداقل تا ساعت ۲۴ امشب ۲۷ دی ۱۴۰۱ ادامه دارد.

 

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 66991

ارسال نظر