نجات محکوم به اعدام از چوبه دار

یک محکوم به قصاص، از چوبه دار با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و رضایت خانواده مقتول نجات یافت.

نجات محکوم به اعدام از چوبه دار

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی(ره) از رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و رضایت خانواده مقتول خبر داد.

محمدرضا جعفری اصل، دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی(ره) اعلام کرد: پرونده یک محکوم به قصاص نفس چند وقت پیش برای اجرای حکم به اجرای احکام کیفری بندر امام خمینی(ره) ارسال شد و با توجه به درخواست خانواده قاتل مبنی بر دادن مهلت به منظور جلب رضایت خانواده مقتول، با دستور مقام قضایی پرونده جهت حل و فصل به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع داده شد.

او افزود: در راستای استفاده از ظرفیت مردمی برای صلح و سازش با وساطت اعضای شورای حل اختلاف شهرستان بندر امام خمینی(ره) و برگزاری چندین نوبت جلسه به صورت جداگانه با خانواده مقتول و قاتل، زمینه جلب رضایت اولیای دم برای عفو و بخشش قاتل فراهم شد.

بنا بر اعلام معاونت توسعه حل اختلاف استان خوزستان، دادستان عمومی و انقلاب بندرامام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای با مساعدت رئیس دادگستری این شهرستان و با حضور بزرگان، معتمدین و سران عشایر استان خوزستان و همچنین بزرگان دو طایفه، که در محل نمازخانه این دادگستری برگزار شد، پس از ساعت‌ها بحث و گفت‌و‌گو، خوشبختانه اولیای دم از خون قاتل فرزند خود صرف نظر کردند و با اعلام رضایت، محکوم به قصاص نفس را پس از سال‌ها بخشیدند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 66986

ارسال نظر