هشدار پلیس به رانندگان | برف و کولاک شدید در جاده‌های 18 استان کشور

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد: اصرار ما این است که مردم رعایت کنند و سفرهای غیرضروری انجام ندهند. هموطنان می‌توانند با سامانه راهور ۱۲۰ و سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری که به صورت شبانه روز پاسخگو هستند؛ از وضع جاده‌ها مطلع شوند.

هشدار پلیس به رانندگان | برف و کولاک شدید در جاده‌های 18 استان کشور

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: چون در سال‌های قبل شاهد ریزش بهمن در محور چالوس بودیم؛ در صورتی که شدت بارش زیاد شود توصیه کردیم چنین مسیرهایی را مسدود کنند.

سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا با حضور در مرکز مانیتورینگ فراجا با اشاره به طرح زمستانه پلیس گفت: پیش‌بینی کرده بودیم که شرایط جوی ناپایداری داشته باشیم؛ بیش از ۷۶ هزار نفر از همکاران من در کنار اعضای سازمان راهداری، اورژانس و هلال احمر در ۲۹۷ هزار کیلومتر راه‌های کشور مستقر هستند تا به مردم خدمت رسانی کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی ۱۸ استان همراه با برف و باران هستند؛ گفت: در چند استان نظیر استان زنجان برخی از محورها به جهت برف و کولاک شدید یا در سیستان و بلوچستان یا در خراسان جنوبی مسدودی وجود دارد و در برخی محورها نظیر محور چالوس و دامنه‌های البرز و ارتفاعات برف شدیدی داریم و با کولاک شدید مواجه هستیم؛ چون در سال‌های قبل شاهد ریزش بهمن در محور چالوس بودیم؛ در صورتی که شدت بارش زیاد شود توصیه کردیم چنین مسیرهایی را مسدود کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: همچنین در محور همدان ساوه با شرایط نامساعد جوی مواجهیم که امیدوارم رانندگان در آن مسیر بیشتر ملاحظه کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر معابر بین شهری در سطح شهرها هم ملاحظاتی را خواهیم داشت، گفت: خیابان‌های مناطق شمالی شهر تهران با بارش سنگین برف مواجه شده است؛ تهران حالت کوهستانی دارد و اگرچه شهرداری‌ها در کلان شهرها این مسائل را برطرف می‌کنند اما سطح معابر لغزنده است. توصیه اکید ما پرهیز از سفرهای غیر ضروری است؛ این روزها حقیقتاً زمان سفر نیست. مخصوصاً هرچه به غروب آفتاب نزدیکتر می‌شویم و به شب میرسیم سطح جاده‌ها و یخ زدگی معابر بیشتر خواهد شد و لذا این موضوع را تاکید کردیم که مسیرها را با اطلاع رسانی مسدود کنند و اجازه تردد را به خصوص در محورهای کوهستانی که حادثه خیز است، ندهند.

هادیانفر با بیان این توصیه که اگر سفر ضروری برایتان پیش آمد از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنید، اظهار کرد: با همه این توصیه‌ها، اگر اصرار به استفاده از خودروی شخصی دارید حتماً باید خودروی ایمن و با سوخت کافی باشد؛ برف پاک کن‌ها سالم باشند؛ زنجیر چرخ تکلیف قانونی بوده و رانندگان ملزم به استفاده از آن هستند. در معابری که شاهد انسداد مسیر هستیم، علت اصلی استفاده نکردن رانندگان از زنجیر چرخ است.

او با بیان اینکه هنوز نسبت به سال ۱۲ درصد افزایش سفر داریم؛ گفت: اصرار ما این است که مردم رعایت کنند و سفرهای غیرضروری انجام ندهند. هموطنان می‌توانند با سامانه راهور ۱۲۰ و سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری که به صورت شبانه روز پاسخگو هستند؛ از وضع جاده‌ها مطلع شوند.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 66534

ارسال نظر