یکشنبه تعطیل شد

ادارات و مدارس استان تهران یکشنبه تعطیل شدند

یکشنبه تعطیل شد

 وزارت کشور با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ادارات تهران یکشنبه تعطیل است.

برخلاف اعلام استانداری تهران کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی دولتی استان تهران با حضور یک سوم کارمندان دایر است و مابقی کارمندان دورکار خواهند بود، وزارت کشور با انتشار اطلاعیه‌ای که از شبکه خبر منتشر شده بود، بخش دولتی و خصوصی تهران را فردا یکشنبه تعطیل اعلام کرد.

به نظر می‌رسد انتقادات به تعطیلی بخشی از کارمندان و حضور آن‌ها در فضای اداری سرد، وزارت کشور را نسبت به تعطیلی تمامی ادارات ترغیب کرده است.

فخاری استاندار تهران بعد از این اطلاعیه، در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد: کلیه دستگاه های دولتی و بخش خصوص فردا تعطیل است. 

 مدارس به صورت غیر حضوری برگزار می شود؛ امتحانات پایه دوازدهم برگزار می شود؛ امتحانات دانشگاه طبق برنامه انجام می شود. 

یک سوم شعب بانک ها باز است و مابقی بانک ها تعطیل است.

 حضور یک سوم کارمندان لغو شده است.

مچنین مدارس غیر حضوری شد و نیز تصمیم‌گیری درخصوص امتحانات دانشگاه‌ها با رئیس دانشگاه خواهد بود.

بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار استان تهران با عنایت به برودت سرما و کاهش محسوس دما و ایجاد شرایط اضطراری به منظور مدیریت بهینه مصرف گاز و از طرفی به منظور جلوگیری از افت فشار گاز و نیز رعایت حال عموم هموطنان عزیز به خصوص در استان‌های شمالی و شمال شرقی، به منظور پیگیری امورات اداری و اجرایی هم‌وطنان کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی دولتی با حضور یک سوم کارمندان دایر می‌باشد و مابقی کارمندان دورکار خواهند بود.

در این مصوبه آمده است: دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی، درمانی و دارای شیفت کاری از این موضوع مستثنی هستند، تاکید می‌گردد کلیه سیستم‌های گرمایشی (گازی، برقی و گازوئیلی) ادارات دولتی می‌بایست کاملاً خاموش باشد، در خصوص بانک‌ها، یک سوم تعداد شعب هربانک بعنوان شعب منتخب دراستان تهران ازساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر فعال بوده ونسبت به ارائه خدمات حضوری اقدام می‌نمایند.

استانداری تهران اعلام کرد: اسامی شعب منتخب ازطریق سایت بانک‌ها قابل مشاهده می‌باشد، همچنین تمامی سیستم‌های گرمایشی بانک‌ها خاموش است،

در خصوص مدارس نیز، کلاس‌های کلیه مدارس به صورت غیر حضوری تشکیل می‌شود و سایر مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها تعطیل می‌باشد و امتحانات نهایی پایه دوازدهم مطابق برنامه برگزار می‌شود.

همچنین، تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان و یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بعهده رؤسای دانشگاه‌ها خواهد بود.

لازم است تمامی سیستم‌های گرمایشی مجتمع‌های خدماتی از جمله مجتمع‌های تجاری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی خاموش باشد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 66340

ارسال نظر