فردا، یکشنبه تعطیل است؟

هنوز برای تعطیلی روز یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ تصمیم‌گیری نشده است. اما اگر مبنا را همان تدوام سرما در نظر بگیریم چندان دور از ذهن نیست که فردا هم تعطیل شود.

فردا، یکشنبه تعطیل است؟

فردا، یکشنبه تهران تعطیل است 

طبق اعلام استانداری تهران، ادارات این استان با یک سوم ظرفیت دایر است، همچنین مدارس غیر حضوری شد و نیز تصمیم‌گیری درخصوص امتحانات دانشگاه‌ها با رئیس دانشگاه خواهد بود.

بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار استان تهران با عنایت به برودت سرما و کاهش محسوس دما و ایجاد شرایط اضطراری به منظور مدیریت بهینه مصرف گاز و از طرفی به منظور جلوگیری از افت فشار گاز و نیز رعایت حال عموم هموطنان عزیز به خصوص در استان‌های شمالی و شمال شرقی، به منظور پیگیری امورات اداری و اجرایی هم‌وطنان کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی دولتی با حضور یک سوم کارمندان دایر می‌باشد و مابقی کارمندان دورکار خواهند بود.

در این مصوبه آمده است: دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی، درمانی و دارای شیفت کاری از این موضوع مستثنی هستند، تاکید می‌گردد کلیه سیستم‌های گرمایشی (گازی، برقی و گازوئیلی) ادارات دولتی می‌بایست کاملاً خاموش باشد، در خصوص بانک‌ها، یک سوم تعداد شعب هربانک بعنوان شعب منتخب دراستان تهران ازساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر فعال بوده ونسبت به ارائه خدمات حضوری اقدام می‌نمایند.

استانداری تهران اعلام کرد: اسامی شعب منتخب ازطریق سایت بانک‌ها قابل مشاهده می‌باشد، همچنین تمامی سیستم‌های گرمایشی بانک‌ها خاموش است،

در خصوص مدارس نیز، کلاس‌های کلیه مدارس به صورت غیر حضوری تشکیل می‌شود و سایر مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها تعطیل می‌باشد و امتحانات نهایی پایه دوازدهم مطابق برنامه برگزار می‌شود.

همچنین، تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان و یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بعهده رؤسای دانشگاه‌ها خواهد بود.

لازم است تمامی سیستم‌های گرمایشی مجتمع‌های خدماتی از جمله مجتمع‌های تجاری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی خاموش باشد.

امروز به علت تدوام سرما و مدیریت مصرف گاز در کشور ادارات و مدارس برخی از استان‌ها از جمله تهران تعطیل شده بود 

هفته گذشته وزیر نفت در مکاتبه‌ای با معاون اول رئیس جمهور برای جلوگیری از خاموشی و قطع سراسری برق و گاز، خواستار تعطیلی روز‌های شنبه و یکشنبه شد. مهر در گزارشی نوشت با ورود موج جدید سرما به کشور و افزایش مصرف گاز احتمال تعطیلی تهران در روز‌های شنبه و یکشنبه وجود دارد.

تعطیلی تهران به علت مدیریت مصرف گاز

روز گذشته قدرت الله شفیعی، معاون استانداری تهران خبر داد که تمام ادارات و سازمان‌های اجرایی استان تهران با هدف مدیریت مصرف گاز شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ تعطیل است.

البته بانک‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ فعال هستند. ضمن این‌که بنا بر اعلام برخی از دانشگاه‌ها امتحانات روز شنبه لغو شد. از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی اشاره کرد.

البته طولی نکشید که ادارات و مدارس برخی از استان‌های دیگر مانند سیستان‌وبلوچستان، البرز، سمنان، قزوین، اصفهان، مازندران، قم، همدان، لرستان و زنجان نیز تعطیل شدند.

فردا یکشنبه تهران تعطیل است

تعطیلی روز شنبه برای تداوم سرما و مدیریت مصرف گاز بود. 

در همین حال مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت که روز شنبه سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در استان‌های واقع در غرب و جنوب‌غرب کشور، استان بوشهر و به تدریج دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس می‌شود.

صادق ضیاییان ادامه داد: «با ادامه فعالیت این سامانه بارشی روز یکشنبه ۲۵ دی علاوه بر نقاطی که ذکر شد، در استان‌های اصفهان، زنجان، قم و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، البرز، تهران، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی شاهد بارش هستیم.»

او همچنین گفت: «شدت بارش‌ها در روز‌های شنبه و یکشنبه در استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و برخی مناطق خوزستان، اصفهان و فارس است.» (فارس)

 

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 66266

ارسال نظر