سردترین شهر ایران کجاست؟ رکورد سرمای سال ۸۶ شکسته شد

رئیس اداره هواشناسی فریمان گفت: فریمان با دمای ۲۸.۶ درجه زیر صفر ‌سردترین شهر در سراسر کشور است.

سردترین شهر ایران کجاست؟ رکورد سرمای سال ۸۶ شکسته شد

رئیس اداره هواشناسی فریمان گفت: فریمان با دمای ۲۸.۶ درجه زیر صفر ‌سردترین شهر در سراسر کشور است.

 سید علی مروت از شکسته شدن رکورد سردترین دمای ثبت شده در تاریخ فریمان خبر داد و اظهار داشت: ‌امروز پنجشنبه کمترین دمای سال جاری با ۲۸.۶ درجه زیر صفر به وقوع پیوست که تاکنون بی سابقه  است.

سردترین شهر ایران کجاست؟

وی با اشاره به اینکه این سرد ترین دمایی است که در طول دوره آماری فریمان ثبت شده گفت: پیش از این کمترین دمای ثبت شده متعلق به ۲۴ دی‌ سال ۸۶ با دمای ۲۳.۶ درجه زیر صفر بود.

رئیس اداره هواشناسی فریمان افزود: سامانه بارشی قبلی، از دوشنبه شب تا بامداد روز گذشته در فریمان موجب تجمع ۱۸ سانتیمتر برف شده که آب حاصل از آن ۱۱.۱ میلیمتر است.

مروت گفت: با این میزان بارش مجموع بارش سال زراعی جاری به عدد ۳۳.۲ میلیمتر رسیده که در مقایسه با مجموع بارش سال زراعی گذشته که ۵۳ میلیمتر و دوره آماری بلند مدت که ۵۹.۸ میلیمتر بوده افت فراوانی را مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگرچه سامانه بارشی از منطقه خارج شده اما تا روز یکشنبه هفته آینده به لحاظ برودت هوا دمای روزانه هم زیر صفر است.

سیبری ایران را بشناسید

به گفته یک کارشناس هواشناسی در حال حاضر همزمان با گستردگی بارش برف و کولاک، فریمان خراسان رضوی با ۲۹ درجه زیر صفر سردترین نقطه کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: به گفته یک کارشناس هواشناسی در حال حاضر همزمان با گستردگی بارش برف و کولاک، فریمان خراسان رضوی با ۲۹ درجه زیر صفر سردترین نقطه کشور محسوب می‌شود.

سیبری ایران را بشناسید 

امیر حسین نقشینه کارشناس هواشناسی گفت: همزمان با بارش برف و کولاک و یخبندان میزان دمای هوا در فریمان خراسان رضوی به ۲۹ درجه زیر صفر رسیده وبه عنوان سردترین نقطه کشور محسوب می‌شود و پس از آن سراب در آذربایجان شرقی با ۲۷ درجه زیر صفر، قوچان ۲۴ درجه زیر صفر، گلمکان در خراسان رضوی ۲۱ درجه زیر صفر و تایباد در خراسان رضوی با دمای منفی ۲۰ درجه زیر صفرسردترین ایستگاه‌های کشور شدند.

به گفته کارشناس هواشناسی، صبح امروز کمینه دمای هوا در سرخش، نیشابور و مشهد مقدس نیز به حدود ۱۸درجه زیر صفر رسید در حال حاضر دمای هوا در شهرستان‌های استان تهران از جمله آبعلی و فیروزکوه ۱۰ درجه زیر صفر و دماوند ۷ درجه زیر صفر، پردیس ۶ درجه زیر صفر است.

او  افزود: با ادامه نفوذ سرما به عرض‌های جنوبی تر، امروز دمای هوا در حدود ۴۱۳ شهر و ایستگاه هواشناسی به زیر صفر درجه رسید و یخبندان بخش وسیعی از کشور را فرا گرفت.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 66057

ارسال نظر