آزمون آیلتس ممنوع شد

اخباری مبنی بر لغو برگزاری آزمون آیلتس از دیروز ۲۱ دی ماه در فضای مجازی و برخی موسسات برگزاری دوره‌های آمادگی برای این آزمون در حال منتشر شدن است.

آزمون آیلتس ممنوع شد

آزمون آیلتس لغو می‌شود

اخباری مبنی بر لغو برگزاری آزمون آیلتس از دیروز ۲۱ دی ماه در فضای مجازی و برخی موسسات برگزاری دوره‌های آمادگی برای این آزمون در حال منتشر شدن است. 

در همین باره روابط‌عمومی سازمان سنجش در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره حاشیه‌های برگزاری آیلتس توضیح داد.

 سازمان سنجش می‌گوید به دلیل نگرانی از تقلب و همچنین برای سازمان‌دهی مراکز برگزاری آزمون آیلتس ثبت نام برای شرکت در آزمون آیلتس از اول اسفند ماه امسال متوقف خواهد شد.گفتنی است که به گفته روابط‌عمومی سازمان سنجش آزمون‌های ثبت‌نام شده تا پایان بهمن طبق برنامه برگزار می‌شوند

تجارت نیوز هم نوشت :برخی داوطلبان مدعی شده‌اند که پیامی با این مضمون دریافت کرده‌اند.

در پیامی که به اشتراک گذاشته شده آمده: «با سلام؛ … تمامی آزمون های آیلتس در سرتاسر کشور از اسفند ماه تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد. لطفا دقت بفرمایید برگزاری آزمون فقط برای داوطلب هایی  که تا به امروز ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ در ماه های اسفند به بعد ثبت نام کردند، برگزار خواهد شد.»

شب گذشته در شبکه‌های اجتماعی خبری مبنی بر لغو آزمون آیلتس در ایران منتشر شد. در صورت لغو این آزمون در ایران متقاضیان باید به کشورهای دیگر مراجعه کنند تا بتوانند مدرک آیلتس را اخد کنند.

به نظر می‌رسد شگفتی‌های سال 1401 تمام شدنی نیست. همین آذر ماه بود که سازمان امور دانشجویان هزینه جدید آزادسازی مدرک را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد. بر اساس این ابلاغیه هزینه آزادسازی مدرک برخی از رشته‌های تحصیلی تا 6 برابر هم افزایش پیدا کرد.

حالا هم زمزمه افزایش هزینه آزمون آیلتس شروع شده و نوبت به سازمان سنجش کشور رسیده است. اما ماجرا چیست؟

آنطور که پیش از این بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت گفت سالانه حداقل 65 هزار نفر از ایران مهاجرت می‌کنند. اگرچه مقصد و هدف همه مهاجران ایرانی یکی نیست، اما داشتن مدرک آیلتس برای بسیاری از آنها الزامی است.

ایران هم یکی از این کشورهاست که حالا باید منتظر اطلاعیه سازمان سنجش برای  ادامه برگزاری آن ماند.

مسئول یکی از موسسات زبان‌آموزی که داوطلبان را برای آزمون آیلتس آماده می‌کنند، به تجارت‌نیوز می‌گوید: «اگر افراد پیش از این برای دی و بهمن ثبت‌نام کرده باشند، می‌توانند در آزمون آیلتس شرکت کنند. در غیر این صورت ثبت‌نامی جدید صورت نمی‌گیرد.»

او ادامه می‌دهد: «فعلا و بر اساس آنچه به ما گفته‌اند ثبت‌نام جدید نخواهیم داشت. باید منتظر اعلام رسمی سازمان سنجش و جزئیات بیشتر باشیم. با توجه به قیمت دلار احتمالا هزینه آزمون آیلتس افزایش پیدا کند.»

اما هزینه جدید آزمون آیلتس چقدر است؟ او در پاسخ به این سوال می‌گوید: «در حال حاضر هزینه آیلتس حدود 6 میلیون تومان است اما اگر تعرفه‌ها تغییر کند ممکن است هزینه جدید آزمون آیلتس تا سقف 11 میلیون تومان افزایش پیدا کند.»

به عبارتی در صورت تائید رسمی سازمان سنجش کشور، هزینه جدید آیلتس 2 برابر می‌شود. یکی از موسسات زبان‌آموزی نیز در سایت خود اطلاعیه‌ای مبنی بر لغو موقت آزمون آیلتس داده است.

در همین مورد روابط عمومی سازمان سنجش به اعتمادآنلاین گفته که تا ساعاتی دیگر اطلاعیه جدید در این مورد صادر خواهد کرد. بنابراین احتمال شایعه بودن ماجرا کم است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65971

ارسال نظر