خبر مهم از طرح ساماندهی استخدام‌ کارکنان و تبدیل وضعیت استخدامی | تغییر نحوه استخدام و حذف پارتی‌بازی و امضای طلایی کلید خورد

نماینده مردم گرمی در مجلس اعلام کرد: با تصویب نهایی طرح ساماندهی استخدام در وهله اول شاهد ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان دولت خواهیم بود. از سوی دیگر با تصویب این طرح دیگر راه استخدام کارکنان در دولت از طریق پارتی بازی یا آشنایی با مسئولان بسته خواهد شد.

خبر مهم از طرح ساماندهی استخدام‌ کارکنان و تبدیل وضعیت استخدامی | تغییر نحوه استخدام و حذف پارتی‌بازی و امضای طلایی کلید خورد

«ولی اسماعیلی» نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره اهداف و آثار طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، بیان کرد: یکی از مطالبات اصلی کارکنان شرکتی، حجمی، طرحی و ۱۷ نوع قرارداد دیگر که در بین کارکنان دولت رایج است، رسیدن به امنیت شغلی است. امروز هیچکدام از این کارکنان امنیت شغلی ندارند، برخی از این افراد به ما مراجعه کرده و می گویند که ما ۱۵ سال است که کارمند شرکتی بوده و الان قصد ازدواج داریم اما نمی دانیم که آیا فردا این حقوق را خواهیم داشت یا نداریم؟

او در ادامه اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس باید به این مطالبه موکلان خود توجه کنیم. مجلس در این زمینه کار کارشناسی انجام داد و به طرح ساماندهی کارکنان دولت رسید و حدود یک سال بر روی این طرح کار شده است و در نهایت علی رغم برخی از سنگ اندازی ها، بررسی آن به صحن مجلس شورای اسلامی رسیده است.

نحوه استخدام در دستگاه‌های دولتی

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با تصویب نهایی این طرح در وهله اول شاهد ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان دولت خواهیم بود. از سوی دیگر با تصویب این طرح دیگر راه استخدام کارکنان در دولت از طریق پارتی بازی یا آشنایی با مسئولان بسته خواهد شد. هر کسی بعد از تصویب نهایی این طرح بخواهد جذب دستگاه های دولتی شود باید حتما در آزمون متمرکز شرکت کند. با این اقدام شاهد حذف امضای طلایی در استخدام کارکنان دولت خواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تاکید کرد: با تصویب این طرح شاهد ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان فعلی دولت و  عدالت محوری در جذب کارکنان آتی خواهم بود.

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه تا ما ندانیم چه تعداد نیروی شرکتی داریم چگونه می‌خواهیم عدالت در پرداخت ها را رقم بزنیم، گفت: در وهله اول باید تعداد نیروهای شرکتی و قراردادی ما مشخص شود و بعد از اینکه اطلاعات دقیقی از انواع قراردادها در بین کارکنان دولت کسب کردیم می توانیم در مسیر عدالت پرداخت ها گام برداریم. ساماندهی کارکنان دولت مقدمه ای برای عدالت در پرداخت‌هاست که شخص رئیس جمهور به دنبال آن است.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65257

ارسال نظر