دستور فوری به روسای دانشگاه‌ها | با عنایت به منشور حقوق شهروندی، به اعتراضات و شکایات پاسخ دهید

وزیر علوم تاکید کرده است؛ مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه بر عهده رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی کشور است.

دستور فوری به روسای دانشگاه‌ها | با عنایت به منشور حقوق شهروندی، به اعتراضات و شکایات پاسخ دهید

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم با ابلاغ بخشنامه‌ای، رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز آموزش عالی تابعه وزارت علوم را ملزم کرد حداکثر ظرف ۱۵ روز به درخواست‌ها، شکایات و اعتراضات پاسخ دهند.

در متن بخشنامه محمدعلی زلفی گل خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز تابعه وزارت علوم آمده است: با عنایت به منشور حقوق شهروندی مصوب هیئت وزیران مورخ ۱۳۹۵/۹/۲۹ و التزام به رعایت مفاد مندرج در آن و به منظور رفع تبعیض و ایجاد نظام اداری چابک، پاسخگو و کارآمد، کلیخ دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی کشور با هدف صیانت از حقوق شهروندی در نظام اداری کشور و به منظور رعایت حقوق تعیین‌شدخ افراد در رسیدگی به‌موقع و منصفانه به درخواست‌ها، شکایات و اعتراضات، موظف‌اند به تمامی مکاتبات واصله از سوی ادارۀ کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات، پس از انجام بررسی‌های دقیق و تخصصی و با در نظر داشتن عدل و انصاف، حداکثر ظرف پانزده روز از تاریخ دریافت پاسخگو باشند.

همچنین وزیر علوم تاکید کرده است؛ مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه بر عهده رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی کشور است.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 63803

ارسال نظر