ستاد مدیریت بحران استان تهران آماده باش شد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: همزمان با صدور هشدار زرد آلودگی هوا و آغاز فصل زمستان ستاد مدیریت بحران استان تهران آماده باش کامل خواهد بود.

ستاد مدیریت بحران استان تهران آماده باش شد

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد آلودگی هوا توسط سازمان هواشناسی استان تهران خبر داد و اظهار داشت: طبق اعلام هواشناسی از فردا پنجشنبه یکم دی ماه تا صبح جمعه دوم دی ماه شاهد کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس خواهیم بود.

یزدی مهر در ادامه با اشاره به اینکه ستاد مدیریت بحران همواره به صورت آماده باش قرار دارد گفت: به همه شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی، اکیداً توصیه می‌شود تردد‌های غیر ضرور خود را در سطح شهر کاهش داده و از ورزش در فضای باز بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر اینکه آلودگی‌های اخیر در پایتخت نیازمند اقدامات فوری از جمله جلوگیری از تردد وسایل نقلیه فرسوده در سطح شهر و یا محدوده طرح آلودگی هوا است افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته وسایل نقلیه و سوخت موجود سهم به سزایی در تولید ذرات معلق دارند و از این میان سهم عمده آلودگی، مربوط به وسایل نقلیه فرسوده است که باید در این زمینه تمهیدات ویژه صورت بگیرد.

وی به تولید آلودگی توسط منابع ساکن مثل صنایع تبدیل انرژی و موارد خانگی و تجاری اشاره کرد و عنوان داشت: در خصوص بحران آلودگی هوا هر تصمیم کوتاه مدت و بلند مدتی برای بهبود شرایط، نیازمند تحلیل کارشناسی منابع تولید آلایندگی است.

یزدی مهر همچنین به آماده باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران برای ورود به فصل زمستان اشاره کرد و گفت: از تمام اعضای عضو ستاد مدیریت بحران می‌خواهیم به طور مستمر پای کار باشند و اقدامات لازم جهت ایمن سازی نقاط حادثه خیز در فصل سرما که پیش‌تر شناسایی شده اند را انجام دهند و به همین ترتیب آمادگی کامل جهت مقابله با حوادث غیر مترقبه و طبیعی را داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 61408

ارسال نظر