آخرین اخبار از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها | کدام شهرها و استان‌ها تا آخر هفته تعطیل شدند؟

مدارس و دانشگاه‌های استان‌های البرز، تهران و اصفهان تا آخر هفته تعطیل شدند.

آخرین اخبار از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها | کدام شهرها و استان‌ها تا آخر هفته تعطیل شدند؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از فعالیت غیرحضوری مدارس و دانشگاه‌های استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس در کلیه مقاطع برای فردا چهارشنبه ۳۰ آذر ماه خبر داد.

عابد ملکی در تشریح مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اعلام کرد: با توجه به تشدید آلودگی و استمرار پایداری هوا در تهران کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه تشکیل جلسه داد که مقرر شد فردا چهارشنبه سی‌ام آذر ماه کلیه مقاطع تحصیلی مدارس استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس غیر حضوری فعالیت کنند؛ دانشگاه‌ها نیز در تمامی استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس کلاس‌هایشان به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: بازگشت ماسک بر روی چهره‌ها؛ مردم این استان‌ها حتما ماسک بزنند

او با اشاره به اینکه کودکستان‌ها نیز به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس فردا تعطیل هستند، افزود: فروش طرح ترافیک به صورت روزانه برای فردا چهارشنبه از سوی شهرداری تهران متوقف و فروش آن ممنوع است. فعالیت کارخانجات تولید بتن، آسفالت و شن و ماسه برای فردا ممنوع است.

او تاکید کرد: شهروندان از ترددهای غیر ضرور خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک مناسب N۹۵ استفاده کنند. همچنین روسای ادارات با مرخصی مادران دارای فرزند دانش آموز موافقت کنند.

مدارس البرز فردا غیرحضوری و دانشگاه‌ها تعطیل شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از غیرحضوری شدن تمامی مقاطع تحصیلی استان البرز خبر داد و گفت: با توجه به پایداری آلودگی هوای استان دانشگاه های استان تعطیل اعلام شد.

احمد افضلی بعدازظهر سه‌شنبه در حاشیه بیست و هشتمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان اعلام کرد: با توجه به روند افزایشی غلظت آلاینده ها، مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و کلاس‌های درس دانشگاه های دولتی و غیردولتی و همچنین‌موسسات آموزشی دولتی و خصوصی در روز چهارشنبه ۳۰ آذر تعطیل و تمامی مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم غیرحضوری بوده و کلاس ها به صورت مجازی و در بستر آموزشی شاد برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به روند افزایشی آلاینده ها، جلوگیری از تردد کلیه وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمایی و رانندگی، جلوگیری از انجام کلیه فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود، استقرار و آماده باش پایگاه های سیار اورژانس و هلال احمر با جانمایی مناطقه آلوده تر و پرتردد به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه ها، موافقت مدیران دستگاه های اجرایی با مرخصی کارکنان، هماهنگی برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا، تطبیق ساعات کار حمل و نقل همگانی با ساعات کار اداری و مراکز آموزشی تعیین شده توسط کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا و همچنین هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان برای اطلاع رسانی به منظور عدم فعالیت های ورزشی در محیط های باز از دیگر مصوبات این جلسه بود که امید می رود بیش از پیش مورد توجه شهروندان و مسئولین ذیربط قرار گیرد.

مدارس و دانشگاه‌های اصفهان تا پایان هفته تعطیل شد

مدیرکل مدیرت بحران استانداری اصفهان گفت: آلودگی هوا مدارس و دانشگاه‌های اصفهان و برخی شهرستان‌ها را به تعطیلی کشاند.

منصور شیشه فروش اظهار داشت: باتوجه به استمرار شرایط سکون هوا، پایداری جو و افزایش غلظت آلاینده‌ها تا پایان هفته جاری، کمیته اضطرار در استانداری اصفهان تشکیل جلسه داد.

وی ادامه داد: طبق مصوبات این کمیته همه دانشگاه‌ها و همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، پیش دبستانی، مهدهای کودک و مدارس استثنایی در مناطق شش گانه شهرستان اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین شهر و فولادشهر همچنین بخش مرکزی کاشان، آران بیدگل و شهر سجزی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۳۰ آذر ماه و یکم دی ماه) تعطیل خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: همچنین مقرر شد طرح محدودیت تردد خودروها به صورت زوج و فرد در شهر اصفهان از ساعت ۸ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۱ از درب منزل اجرایی شود.

او تاکید کرد: تردد خودروهای دودزا، فاقد معاینه فنی و فرسوده توسط پلیس راهور جلوگیری و اعمال قانون می‌شود. کارگروه اضطرار به صورت ۲۴ ساعته در استانداری اصفهان فعال است و موارد را رصد و پیگیری می‌کند.

 

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 61110

ارسال نظر