هشدار جدید برای ساکنان پایتخت و کرج

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد افزایش و تداوم آلودگی هوا در تهران و کرج از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

هشدار جدید برای ساکنان پایتخت و کرج

 

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز بارش‌های پراکنده برای برخی مناطق استان‌های کرمان و یزد و فردا در برخی مناطق استان کرمان پیش‌بینی شده است.

فردا سه‌شنبه بارش باران و برف در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود، همچنین در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل و چهارشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما روی می‌دهد، در این روز در استان‌های ساحلی دریای خزر و روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد قابل‌ملاحظه‌ای پیش‌بینی شده است.

بهبود نسبی بارش‌ها در کشور؛ کاهش بارش‌های پاییزی ۱۹.۱درصد شد

روز چهارشنبه بارش‌ها با شدت کمتر در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق خراسان شمالی ادامه دارد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب کشور و جمعه در نیمه غربی کشور بارش روی می‌دهد.

توصیف سامانه: تداوم پایداری جو، آلودگی همراه با انباشت آلاینده‌های هوا

زمان شروع: دوشنبه 1401/09/28

زمان پایان: سه‌شنبه 1401/09/29

نوع مخاطره: سکون هوا، پیش‌بینی افزایش شاخص و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

دوشنبه 1401/09/28: تهران و کرج

سه‌شنبه 1401/09/29: تهران و کرج

اثر مخاطره: افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تأکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در سواحل خلیج فارس بین 1 تا 1.5 متر در فراساحل تا 2.5 متر

منطقه اثر:

یکشنبه 1401/09/27: خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل در استانهای بوشهر و غرب هرمزگان.

دوشنبه 1401/09/28: تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به‌ویژه در فراساحل.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 60662

ارسال نظر