استخدام ۱۰۰۰ نیرو در دستگاه‌های اجرایی

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: خوشبختانه مراحل استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور با سرعت و کیفیت مناسبی در حال پیگیری و انجام است.

استخدام ۱۰۰۰ نیرو در دستگاه‌های اجرایی

نشست مسئولان بنیاد ملی نخبگان با مستعدان‌ برتر اولین دوره جذب در دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان سازمان اداری استخدامی کشور به منظور پیگیری مسئله جذب نیروی مستعدبرتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

ناصر باقری‌مقدم، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم حضور مؤثر نخبگان در نظام حکمرانی کشور، گفت: خوشبختانه مراحل استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور با سرعت و کیفیت مناسبی در حال پیگیری و انجام است.

او افزود: بنیاد ملی نخبگان تمام ظرفیت‌های خود را برای تحقق اهداف تعیین شده در مصوبه دولت در حوزه استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به کار بسته است.

باقری‌مقدم با اشاره به لزوم پایبندی به قانون، ادامه داد: گرچه استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی مصوبه دولت و یکی از اولویت‌های بنیاد ملی نخبگان است اما این اولویت باید در چارچوب قوانین موجود در نظام اداری کشور به سرانجام برسد که البته برای بهبود کیفیت فعالیت‌ها، تعامل بسیار خوبی با وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: دو موضوع نگهداشت و پویایی نخبگان هدف بنیاد ملی نخبگان از اجرای آیین‌‎نامه جذب در دستگاه‌های اجرایی است؛ در بخش نگهداشت، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های محل اشتغال این افراد، باید امکانات و شرایط مناسب را برای اشتغال مؤثر و فعالیت نخبگانی آنان فراهم کنند اما در بخش پویایی این خود نخبگان هستند که باید فعالیت نخبگانی انجام دهند چراکه نخبگی اساساً یک امر جاری و ساری است و یک صفت ذاتی یا یک ویژگی ژنتیکی محسوب نمی‌‎شود.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: در موضوع نظام مسائل، برخی وزارتخانه‌ها پیشرفت بیشتری داشته‌اند و اطلاعات دسته‌بندی‌شده و شفافی از نظام مسائل خود دارند اما برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دیگر، اساساً نظام مسائل خود را به طور دقیق نمی شناسند. در این موارد، خود شناخت و استخراج این مسائل نیازمند یک فعالیت نخبگانی در حوزه حکمرانی است.

باقری مقدم با اشاره به دو چالش اصلی مسکن و اشتغال مؤثر نخبگان، خاطرنشان کرد: با پایش انجام شده مشخص شد بزرگترین چالش نخبگان، موضوع مسکن و اشتغال تخصصی آنان است. در بخش مسکن از پنج راه مختلف تلاش می‌شود با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و البته کمک از منابع دولتی، موضوع مسکن نخبگان حل شود. در این بخش، سازمان برنامه و بودجه تعامل بسیار خوبی با بنیاد ملی نخبگان داشته دارد و نتایج مطلوبی نیز حاصل شده است. در بخش اشتغال مؤثر نیز همکاری و تعامل مناسبی با سازمان امور اداری و استخدامی وجود دارد تا جذب ۱۰۰۰ نخبه در سال در دستگاه‌‎های اجرایی، به عنوان هدف اولیه محقق شود.

در ادامه عباس ابراهیمی معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: مجموعه بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداری استخدامی به منظور تسریع در روند جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور در یک فضای تعاملی، همه ظرفیت‌های خود را به کار بسته‌اند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 60461

ارسال نظر