مراقب باشید این منطقه بورس موبایل‌قاپی و کیف‌ قاپی است

اگر ساکن تهران باشید حتما گذرتان به محله تهرانپارس افتاده است، منطقه ۴ شهرداری تهران که یکی از محله‌های نسبتا قدیمی شهر به حساب می‌آید و در شمال شرق پایتخت واقع شده است. تهرانپارس بر اساس آمار یکی از پرتراکم‌ترین و شلوغ‌ترین مناطق شهر تهران به حساب می‌آید.

مراقب باشید این منطقه بورس موبایل‌قاپی و کیف‌ قاپی است

اگر ساکن تهران باشید حتما گذرتان به محله تهرانپارس افتاده است، منطقه ۴ شهرداری تهران که یکی از محله های نسبتا قدیمی شهر به حساب می آید و در شمال شرق پایتخت واقع شده است. تهرانپارس بر اساس آمار یکی از پرتراکم ترین و شلوغ ترین مناطق شهر تهران به حساب می آید.

 سایت "نواندیش" با ذکر این مقدمه نوشت: "طی ماه ها و سال های اخیر براساس آمار نیروی انتظامی کیف قاپی و دزدی به دلیل مشکلات معیشتی به شدت رو به افزایش رفته است تا جایی که چندی پیش فرمانده انتظامی از مردم خواست در برابر زورگیری مفاومت نکنند، متاسفانه این کیف قاپی، موبایل قاپی یا زورگیری که پیش از این عمدتا مناطق جنوبی و حاشیه ای شهر را در بر می گرفت حالا دیگر شرق و غرب و شمال و جنوب نمی شناسد.

تهرانپارس و مشخصا چهارراه تیرانداز که حدفاصل فلکه اول و سوم تهرانپارس است به یکی از بورس های کیف قاپی و موبایل قاپی تبدیل شده تا جایی که کسبه و مردم از در آوردن موبایل یا حتی راه رفتن در پیاده رو های این منطقه هراس دارند، تعدادی از کسبه و مخاطبان نواندیش که ساکن این منطقه هستند در پیام هایی خواستار پیگیری موضوع از جانب ما شدند و به همین منظور خبرنگار اجتماعی نواندیش برای گفتگو با آن ها به این منطقه از تهران سری زد و با تعدادی از کسبه این منطقه در مورد مشاهدات شان گفتگویی ترتیب داد:

یکی از کسبه قدیمی چهارراه تیرانداز درباره مشاهدات خودشان از سرقت های این منطقه می گوید:

چه بگویم! باورتان می شود روزی حداقل ۲ مورد موبایل قاپی یا کیف قاپی در مقابل مغازه می بینیم که واقعا اعصاب و روان ما را مختل کرده است! همین شب گذشته موبایل ۳ نفر را موتور سواران از مقابل مغازه زدند یک دختر جوان، یک مرد و یک زن و نمی دانید که داد و فریادهای این بندگان خدا چه به روز اعصاب ما آورد. چرا راه دور برویم گوشی خود من و دو نفر از همکاران ما را هم زده اند.

این فروشنده پوشاک که خودش هم ساکن این منطقه است در مورد تاثیر این مساله بر کاسبی شان هم گفت: مشخصا تاثیر دارد همین دیشب ما از ترس ساعت ۸ نیم مغازه را تعطیل کردیم، خوب اگر به یکباره بیایند داخل مغازه و زورگیری کنند چه باید بکنیم؟! احتمالا نباید مقاومت کنیم! از شما می خواهیم فقط یک شب اینجا حضور پیدا کنید موتوری ها به صف با پلاک های مخدوش چشم می چرخانند تا طعمه مورد نظر خود را پیدا کنند.

بعد از گفتگو با ایشان به سراغ یکی دیگر از کسبه رفتیم، او هم با تایید اظهارات همکار خود گفت: واقعا نمی دانم چه بگویم فکر نمی کنم هیچ جای تهران به این شکل باشد، روز گذشته همه تصمیم گرفتیم که با شماره ۱۹۷ نیروی انتظامی تماس بگیریم و به آن ها هم گزارش دهیم قول رسیدگی دادند و فعلا امیدواریم، واقعا امیدواریم همانطور که در شلوغی ها شاهد حضور نیروهای زحمتکش انتظامی در چهارراه هستیم در حالت عادی هم این حضور را ببینیم بلکه حداقل امنیت کسب و کار ما فراهم شود.

مردم عبوری هم با تایید این موضوع از حجم بالای کیف قاپی و زورگیری و موبایل قاپی در این منطقه از تهران گفتند و همه خواستار این موضوع شدند که نیروی انتظامی توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشد، خلاصه شب های تهرانپارس شب های شلوغ و ترسناکی است، از دور دور اعصاب خورد کن و مزاحمت برای نوامیس گرفته تا کیف قاپی و موبایل دزدی که آرامش را از مردم سلب کرده است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 6040

ارسال نظر