توصیه مهم وزیر آموزش و پرورش به معلمان و مدارس

یوسف نوری گفت: در مدارس باید از روش‌های نوین استفاده کنیم تا کارآمدی نظام بیشتر شود همچنین واگذاری مسئولیت‌ها به دانش‌آموزان کمرنگ شده است، در حالی که می‌توان بخشی از تدریس را به آنها واگذار کرد، این اتفاق باید در مدارس بیفتد.

توصیه مهم وزیر آموزش و پرورش به معلمان و مدارس

یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش امروز در گفت‌وگویی با دانش‌آموزان و معلمان در شبکه شاد اظهار کرد: دانش‌آموزان در مواجه با تکنولوژی‌های نوین و فناوری‌های جدید قرار دارند، این ابزارها می‌تواند توانایی شناختی و رفتاری را تغییر دهد در چنین شرایطی برای هدایت دانش‌آموزان باید بدانیم نیاز حال و آینده آنها چیست وتعلیم و تربیت نباید براساس روش‌های قدیمی و کلیشه‌ای برای تربیت اقدام کرد.

وی افزود: در مدارس باید از روش‌های نوین استفاده کنیم تا کارآمدی نظام  بیشتر شود همچنین واگذاری مسئولیت‌ها به دانش‌آموزان کمرنگ شده است، در حالی که می‌توان بخشی از تدریس را به آنها واگذار کرد، این اتفاق باید در مدارس بیفتد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها در تعلیم و تربیت با معلم همگرا باشند، هر جا تضادی میان الگوهای تربیتی خانواده و مدرسه ایجاد شود، دانش‌آموز آسیب دیده و نمی‌تواند از استعدادها و فرصت‌های پیش رو به خوبی استفاده کند.

نوری ادامه داد: خانواده‌ها همواره با مدرسه و معلم همگرا باشند و اگر اختلاف نظری وجود دارد بدون آنکه دانش‌آموز متوجه شود بین معلم و خانواده مذاکره شود، دیدگاه‌ها را در میان بگذارند و هر کدام علمی‌تر و متقن‌تر بود به کار گرفته شود.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: ما باید پاسخگوی شما باشیم و در شبکه شاد می‌توانید در بخش سؤال از وزیر پرسش‌های خود را مطرح کنید، همکاران ما این سوالات را دسته‌بندی می‌کنند و به آنها پاسخ خواهیم داد.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 59590

ارسال نظر