اگر کنکوری هستید، بخوانید

یک مشاور تحصیلی گفت: با توجه به اینکه سهم معدل در پذیرش داوطلبان آزمون سراسری در دانشگاه ها در سالهای آتی بیشتر می شود، منطقی‌تر این است که داوطلبان آزمون سراسری بیشتر به فکر کسب معدل بهتر باشند.

اگر کنکوری هستید، بخوانید

یک مشاور تحصیلی از خانواده‌ها خواست بیشتر هوای کنکوری‌ها را داشته باشند و با ایجاد فضای آرام و به دور از تنش، آنها را برای شرکت موفق در امتحانات مدرسه و آزمون سراسری آماده کنند.

نبی رحمانی، با بیان اینکه دانش آموزان کلاس دوازدهمی در دی ماه دو آزمون دارند که یکی توسط سازمان سنجش و دیگری توسط آموزش و پرورش برگزار می شود، اظهار کرد: با توجه به تاثیرگذاری معدل دانش‌آموزان در ارزیابی نهایی آزمون سراسری، توصیه می‌شود دانش آموزان کلاس دوازدهمی بیشتر از اینکه در پی کنکور دی ماه باشند، به فکر امتحانات مدارس و کسب معدل بهتر باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سهم معدل در پذیرش داوطلبان آزمون سراسری در دانشگاه ها در سالهای آتی بیشتر می شود، منطقی‌تر این است که داوطلبان آزمون سراسری بیشتر به فکر کسب معدل بهتر باشند.

 رحمانی سپس با بیان اینکه شیوه مطالعه دانش آموزان برای امتحانات مدرسه با آزمون سراسری خیلی فرق دارد، گفت: در امتحانات مدارس دانش آموزان ملزم به تشریحی درس خواندن هستند، چون در این امتحانات بیشتر از اینکه جواب اهمیت داشته باشد، راه حل مهم بوده و نمره دارد.

وی با بیان اینکه هر درسی شیوه خاص مطالعه خودش را دارد، گفت: اولین کاری که داوطلبان باید انجام بدهند این است که به مطالب درسی مسلط شوند، چون با تسلط کامل بر مطالب درسی هم می‌توان در امتحانات مدرسه موفق بود و هم در کنکور سراسری.

وی تاکید کرد: داوطلبان آزمون سراسری باید با تکیه بر شیوه‌های صحیح مطالعه درس بخوانند. به عنوان مثال اگر قرار است در یک بازه زمانی ۱.۵ ساعته درس بخوانند حتما باید ۷۰ درصد این وقت را به محتوای درسی و تسلط بر آن اختصاص داده، ۲۰ درصد وقت خود را به مرور و نهایتا ۱۰ درصد از زمان را به تست‌زنی اختصاص دهند.

این مشاور تحصیلی در ادامه اشاره‌ای هم به استرس این روزهای داوطلبان آزمون سراسری داشت و گفت: هم اکنون کنکوری‌ها استرس شدیدی داشته و در این بین نحوه برخورد و عملکرد خانواده‌ها در کاهش یا تشدید این استرس خیلی اهمیت دارد. خانواده‌ها در عین حال که می‌توانند با ایجاد فضایی آرام و به دور از تنش شرایط را برای مطالعه داوطلبان فراهم کنند، در نقطه مقابل آن با فشار آوردن به داوطلب و عدم درک صحیح از او و نیز وجود شرایطی مثل کشمکش در محیط خانه می‌توانند استرس داوطلبین را بیشتر کنند.

 وی از خانواده‌ها خواست تا بیشتر هوای کنکوری‌ها را داشته باشند و با ایجاد فضای آرام و به دور از تنش، آنها را برای شرکت موفق در امتحانات مدرسه و آزمون سراسری آماده کنند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 59106

ارسال نظر