میست نفس شهروندان قصرشیرین را گرفت

میزان دید افقی در آسمان قصرشیرین به چهار هزار متر کاهش یافته که ۶ هزار متر از استاندارد هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

میست نفس شهروندان قصرشیرین را گرفت

پدیده میست ناشی از رطوبت هوا در شهرستان قصرشیرین صبح امروز شنبه باعث کاهش دید افقی در این شهرستان مرزی به میزان چهار هزار متر شد.

امیرپرویز نجفی، رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: میزان دید افقی ناشی از وجود پدیده «میست» در آسمان قصرشیرین به چهار هزار متر کاهش یافته که ۶ هزار متر از استاندارد هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

در اصطلاح هواشناسی وقتی قطرات باران قبل از به زمین رسیدن تبخیر می‌شود به آن میست می‌گویند که در این حالت دید افقی ناشی از رطوبت هوا کاهش پیدا می‌کند.

امیرپرویز نجفی افزود: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۱۰۰ درصد است.

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین با بیان اینکه از ابتدای آذرماه تاکنون ۲۰ میلی متر باران در قصرشیرین باریده است، یادآور شد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در قصرشیرین میزان ۳۶میلیمتر و از ابتدای سال آبی فروردین ماه تاکنون ۵۵ و ۲ دهم میلی متر باران در این شهرستان مرزی باریده است.

نجفی ادامه داد: در مجموع در سال زراعی گذشته (مهرماه سال ۱۴۰۰ تا مهرماه سال ۱۴۰۱) ۱۷۶میلی متر باران در قصرشیرین باریده است.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۱۰۸روز درگیر غبار بوده که شامل ۱۸ روز در فروردین، ۱۸روز در اردیبهشت، خرداد ۱۲روز، تیر ۱۶ روز، مرداد ۱۵ روز، شهریور ماه ۱۳ روز، ۹روز در مهرماه و ۷ روز در آبان ماه است، پارسال در مجموع این شهرستان ۷۵روز غبارآلود بود که این پدیده تهدیدی برای سلامت مردم و محیط زیست است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 57523

ارسال نظر