خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره انقلاب بزرگ در جذب و گزینش معلم

نوری تاکید کرد: آموزش و پرورش باید سه حوزه آموزش و جذب، تصحیح منابع و متون و برنامه درسی و کار بر خانواده را در اولویت قرار دهد و به این سه بخش، به شکل ویژه بپردازد.

خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره انقلاب بزرگ در جذب و گزینش معلم

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش که در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان بعد از اینکه دیدند ما موشک‌های نقطه‌زن تولید کرده‌ایم، در نانو پیشرفت‌های جدی داشته ایم و در حوزه‌های مختلف به پیشرفت رسیده‌ایم، ورود خود را برای توقف این پیشرفت‌ها از نظام تعلیم و تربیت آغاز کردند.

وی افزود: تعطیلی مدارس در دوران کرونا، استقرار سند ۲۰۳۰ و بسیاری از وقایع دیگر سبب شد که ساحت تربیت در مدارس مورد غفلت قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در سه سال تعطیلی مدارس، دانش آموزان به زیست بوم جدید عادت کردند و دشمنان نیز با یک چارچوب بندی جدید، افکار آنها را هدایت کردند و اکنون باید به سمتی برویم که تبعات این رخدادها را از بین ببریم.

نوری یادآور شد: شبکه شاد نیز به همین منظور ایجاد شد اما متاسفانه ساحت تربیتی در این سیستم دیده نشده بود و مشکلات دیگر از جمله کمبود نیرو بر مسائل این حوزه افزود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نبود برنامه جامع نیروی انسانی بیان کرد: متاسفانه گزینش درستی روی برخی نیروهای آموزش و پرورش نبود که در این راستا برنامه جامع نیروی انسانی تدوین شد و اکنون در شورای انقلاب فرهنگی است تا به تصویب برسد.

نوری عنوان کرد: برخی نیروها در بسیاری از ساحت های آموزش و پرورش تخصص ندارند و آموزش نیز ندیده اند که این ساختار باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش درگیر مواردی شده که زمان و انرژی آن با پرداختن به این مسائل تحلیل می رود و گاه از اصل برنامه ها غافل می شود.

نوری تاکید کرد: آموزش و پرورش تنها باید درگیر آموزش و تربیت باشد و از وزیر مربوطه و مسئولان در این زمینه مطالبه کنند نه اینکه آموزش و پرورش درگیر سرویس مدارس شود.

وی با بیان اینکه ما اکنون با کمبود ۱۳ هزار چشمه سرویس بهداشتی در مدارس کشور مواجه هستیم، ۸ هزار مدرسه کانکسی داریم، ۱۰۰ هزار کلاس درس تخریبی داریم، افزود: اینها همه مواردی است که آموزش و پرورش را از اصل تربیت دور می کند.

نوری از نمایندگان مجلس خواست: با توجه به اینکه حساب ذخیره ارزی برای اولویت هاست، بخشی از این اعتبارات به دستگاه ها داده شود تا به تجهیز مدارس بپردازند تا اینگونه شرمنده خیران نباشیم و در هر حوزه ای به آنها متوسل نشویم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ما امسال برای تکمیل طرح های نیمه تمام خیری برنامه ریزی کردیم که بخشی از اعتبارات آنها دریافت شد اما بخشی از آن نیز به شهریورماه نرسید.

نوری تاکید کرد: آموزش و پرورش باید سه حوزه آموزش و جذب، تصحیح منابع و متون و برنامه درسی و کار بر خانواده را در اولویت قرار دهد و به این سه بخش، به شکل ویژه بپردازد.

وی ادامه داد: در حال حاضر آموزش و پرورش به دغدغه ذهنی همه تبدیل شده اما این دغدغه باید به عمل تبدیل شود زیرا در غیر این صورت نتیجه نخواهیم گرفت.

نوری از مسئولان استان یزد خواست: یک الگو با یک محور که می تواند محور «تفکر – تدین» باشد را طراحی کنید و متولی یک کار در حوزه دانش آموزی باشید و آن را به سرانجام برسانید تا آن را به کل کشور تسری دهیم.

وی تاکید کرد: این مهم از عهده یزد بر می آید زیرا یزد در بسیاری از حوزه ها به رغم کمبودها سرآمد است بنابراین می تواند در حوزه دانش آموزی و تعلیم و تربیت نیز اقدامات قابل قبولی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پروژه های نیمه کاره خیری در استان یزد، ایاب و ذهاب دانش آموزی، سرانه مدارس شبانه روزی همچنین کمبود نیروی انسانی بیان کرد: این مشکلات را با فروش املاک مازاد آموزش و پرورش در استان یزد حل خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: استان یزد بعد از ایلام بالاترین سرانه فضا را دارد اما فضای تخریبی نیز بسیار دارد که امیدواریم بتوانیم این فضاها را بهبود ببخشیم./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 57070

ارسال نظر