هشدار! کرونا در کمین است

شهروندان فاصله اجتماعی را بیشتر رعایت کنند و خیلی از افراد ممکن است تصور کنند که سرما خورده‌اند، ولی کووید ۱۹ داشته باشند و دیگران را به آسانی مبتلا کنند.

هشدار! کرونا در کمین است

متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: سرما و خشکی پاییز باعث افزایش ابتلا به بیماری‌هایی می‌شود که تشخیص آن از کرونا مشکل است.

تیزویر، متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه کاهش تدریجی دما و خشکی هوا در پاییز باعث افزایش ابتلا به بیماری‌های تنفسی می‌شود که تشخیص آن ها نیز ازبیماری کووید ۱۹تاحدودی مشکل است، گفت: از جمله بیماری‌هایی که در این فصل بیشتر می‌شوند سرماخوردگی، آنفلوانزای فصلی، آلرژی‌ها و البته بیماری های ویروسی است.

متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه بدن انسان به دلیل تغییرات درجه هوا در یک روز پاییزی گاهی با گرمای زیاد و گاهی هم با سرمای خزان روبه‌رو می‌شود، افزود: این مسئله می‌تواند منجر به کاهش ایمنی بدن از یک سو و فعال شدن ویروس‌ها از سوی دیگر شود.

تیزویر گفت: خواب کافی یکی از بهترین عوامل افزایش ایمنی بدن است به همین دلیل شهروندان باید خواب کافی داشته باشند.

او افزود: استرس باعث کاهش ایمنی بدن و احتمال بیشتر ابتلا به انواع بیماری می‌شود.

متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: شهروندان باید مصرف میوه و سبزی تازه به ویژه مرکبات را در دستور غذایی روزمره خود داشته باشند، میوه‌های نارنجی و قرمز رنگ قدرت دفاعی بدن را افزایش می‌دهد.

تیزویر افزود: مردم باید بدن خود را با ویتامین D کافی تقویت کنند و مصرف ماهی و لبنیات را فراموش نکنند.

او خطاب به افرادی که از دخانیات استفاده می‌کنند، گفت: ویروس کرونا و شدت آن در پاییز فرصت مناسبی برای دخانیات است.

متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: شهروندان اگر دارای بیماری زمینه‌ای یا باردار هستند و سن بالای ۶۰ دارند حتماواکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

تیزویر با بیان اینکه شهروندان در صورت خروج از منزل به شیوه صحیح ماسک بزنند، گفت: ماسک باید دهان و بینی را کاملا بپوشاند، خیس نباشد و شخصی باشد.

او افزود: شهروندان فاصله اجتماعی را بیشتر رعایت کنند و خیلی از افراد ممکن است تصور کنند که سرما خورده اند، ولی کووید ۱۹ داشته باشند و دیگران را به آسانی مبتلا کنند.

متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: علائم بیماری کووید ۱۹ را به خاطر بسپاریم و مراقب باشیم که این بیماری را با سرما خوردگی‌ها و آنفلوانزا‌های معمول اشتباه نگیریم./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 56748

ارسال نظر