انتقاد پرستاران از سنگ‌اندازی در مسیر تصویب طرح ساماندهی استخدام | نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت و رسمی شوند

پرستاران شرکتی بعد از بیش از دو سال انتظار، از هیات رئیسه مجلس تقاضا دارند طرح ساماندهی اولین برنامه صحن علنی مجلس بعد از ششم آذر باشد؛ این طرح باید قبل از پایان آذر با همین ترکیب فعلی به تصویب برسد و مقدمات اجرای آن در زمستان امسال فراهم شود.

انتقاد پرستاران از سنگ‌اندازی در مسیر تصویب طرح ساماندهی استخدام | نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت و رسمی شوند

در بحبوحه‌ی تصویب طرح ساماندهی و زمانی که نمایندگان مجلس بعد از دو سال انتظار قول داده‌اند ششم آذر بعد از تعطیلات مجلس طرح به صحن می‌آید، مدیران سازمان امور استخدامی در مصاحبه‌های خود با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی مخالفت می‌کنند؛ آن‌ها خواستار برگزاری آزمون برای جذب نیرو هستند و ظاهراً چندان با طرح ساماندهی موافقت ندارند.

یکی از اصلی‌ترین گروه‌های جامعه‌ی هدف این طرح، پرستاران شرکتی هستند؛ پرستارانی که در دو سال کرونا بیشترین هزینه را دادند اما از امنیت شغلی هیچ بهره‌ای ندارند؛ آن‌ها مصداق روشن زیر پا گذاشتن قانون بالادستی کار یکسان- مزد یکسان هستند؛ همه‌ی سختی‌های کار پرستاری و خطرات آن را به جان می‌خرند اما حتی از امتیازات حداقلی این شغل مثل کارانه قاصدک، تعرفه‌گذاری یا دیگر مزایا بهره‌مند نیستند.

اظهارات اخیر معاون سازمان امور استخدامی موجب انتقاد پرستاران شرکتی شده‌اند؛ این پرستاران که تنها امید خود را تبدیل وضعیت از طریق طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت می‌دانند، خواستار تصویب طرح قبل از پایان آذر هستند.

اسدی یکی از این پرستاران می‌گوید: مدیران سازمان امور استخدامی که خودشان رسمی هستند و از حقوق‌های بالا برخوردارند، هیچ نمی‌دانند پرستار شرکتی بودن چه معنایی دارد؛ تنها امید پرستاران شرکتی به تبدیل وضعیت توسط اجرای طرح ساماندهی‌ست و اگر قرار باشد بازهم سنگ‌اندازی کنند و نگذارند این طرح با همین شاکله و مشخصات فعلی به تصویب برسد و اجرایی شود، هیچ امیدی باقی نمی‌ماند.

این پرستار به مساله برگزاری آزمون انتقاد می‌کند و می‌گوید: پرستاری که پنج یا هشت سال به صورت شرکتی کار کرده و خون دل خورده، چرا باید دوباره آزمون بدهد؛ چرا مدعی شده‌اند نباید هیچ فرقی بین نیروهای فعلی و متقاضیان جدید باشد؛ چرا نمی‌خواهند بپذیرند که رسمی شدن، حق نیروهای باسابقه است و نباید با آن مخالفت شود.

اسدی تاکید می‌کند: پرستاران شرکتی بعد از بیش از دو سال انتظار، از هیات رئیسه مجلس تقاضا دارند طرح ساماندهی اولین برنامه صحن علنی مجلس بعد از ششم آذر باشد؛ این طرح باید قبل از پایان آذر با همین ترکیب فعلی به تصویب برسد و مقدمات اجرای آن در زمستان امسال فراهم شود؛ باید تمام پرستاران شرکتی بدون هیچ استثنایی تبدیل وضعیت و رسمی شوند./ ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 56552

ارسال نظر