جنگل‌های هیرکانی گیلان همچنان در آتش می‌سوزد!

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، وزش باد را به خودی‌خود موجب ایجاد آتش‌سوزی در جنگل‌ها ندانست و گفت: حتما عامل انسانی در شروع این آتش‌سوزی نقش داشته است، اما با کمک نیروهای اطلاعاتی و امنیتی باید سهوی یا عمدی بودن این حادثه مشخص شود.

جنگل‌های هیرکانی گیلان همچنان در آتش می‌سوزد!

 مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از تداوم اطفای حریق در مناطق شمام و سلانسر خبر داد و خاطرنشان کرد: این حریق ها به صورت نقطه‌ای و لکه‌ای بوده و طی برآوردها حدود ۴۰ هکتار درگیر شده است، اما هیچ درختی نسوخته است.

امیر مرادی، با بیان اینکه طی چهار روز متوالی درگیر آتش سوزی در اراضی جنگلی شهرستان رودبار به دنبال وزش باد شدید هستیم، اظهار کرد: بخش عمده حریق در دو بخش شمام و سلانسر است.

وی با اشاره به سوختن لاش برگ های کف جنگل و کنده های پوسیده افتاده، افزود: طی این چهار روز کلیه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست و آتش نشان و هلال احمر و شهرداری و فرمانداری و بسیج و همیاران طبیعت و مردم در منطقه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران از تداوم اطفای حریق در مناطق مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: این حریق ها به صورت نقطه ای و لکه ای بوده و طی برآوردها حدود ۴۰ هکتار درگیر شده است، اما هیچ درختی نسوخته است.

مرادی با اشاره به پرواز دو بالگرد بر فراز منطقه مذکور برای سومین روز متوالی، عنوان کرد: طی این مدت ۱۵ سورتی پرواز انجام شده و از صبح امروز نیز چهارمین پرواز در حال آبپاشی است و امیدواریم به زودی شاهد اطفای کامل باشیم.

وی با بیان اینکه با هدایت مسیر آتش توسط نیروهای حفاظتی از زمان شروع حریق هیچگونه خطری متوجه خانه های مسکونی و مزارع و دامداری نشده است، گفت: حداکثر سرعت باد ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت بوده و شعله ور شدن آتش به دلیل وزش باد شدید است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، وزش باد را به خودی‌خود موجب ایجاد آتش‌سوزی در جنگل‌ها ندانست و گفت: حتما عامل انسانی در شروع این آتش‌سوزی نقش داشته است، اما با کمک نیروهای اطلاعاتی و امنیتی باید سهوی یا عمدی بودن این حادثه مشخص شود./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 56280

ارسال نظر