علت مسمومیت 300 دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان چه بود؟

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد: از صبح چهارشنبه، تعدادی از دانشجویان بیمار شدند و دلیل آن نامشخص است، هنوز مشخص نشده که علت این اتفاق بیماری ویروسی است یا مسمومیت غذایی.

علت مسمومیت 300 دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان چه بود؟

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، آخرین وضعیت دانشجویان این دانشگاه را در پی بروز بیماری‌های گوارشی تشریح کرد.‌

سعید مستأجران با اشاره به آخرین وضعیت دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان در پی بروز بیماری‌های گوارشی، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ نفر از دانشگاهیان به مرکز بهداشت دانشگاه مراجعه کردند که این افراد عموماً از خوابگاه دانشگاه بودند.

وی با بیان اینکه اقدام اولیه ما در این شرایط این است که بتوانیم سلامت دانشجویان را تحت کنترل داشته باشیم تا اتفاق خاصی نیافتد، افزود: خوشبختانه سلامت دانشجویان تحت کنترل است و کادر درمان و کادر مرکز بهداشت دانشگاه بخوبی در حال انجام اقدامات درمانی هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه داروی مورد نیاز دانشگاه تأمین شده است، ادامه داد: با مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی دائم در ارتباط هستیم و جلسات متعددی برگزار شده؛ همچنین کارشناسان و بازرسان مرکز بهداشت و مرکز مبارزه با بیماری‌های عفونی در دانشگاه صنعتی حضور یافتند و نمونه برداری‌ها انجام شده است.

مستأجران با تاکید بر اینکه تمام اقدامات مورد نیاز اولیه انجام شده، خاطرنشان کرد: اولویت اول ما اکنون درمان است و مرحله بعد عامل بیماری را منشایابی خواهیم کرد که عامل ویروس و یا عامل باکتری و… شناسایی و منشأ پیدا شود.

وی، در پاسخ به احتمال مسموم بودن غذای سلف دانشگاه، گفت: مسمومیت نبوده و این مسئله کامل رد شده است اما اینکه عامل ویروس یا عامل باکتری از طریق غذا منتقل شده در حال بررسی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه آب شرب دانشگاه از روز گذشته و تا این لحظه بررسی شده است، ابراز داشت: باید توجه داشت که آب مسئله‌ای حیاتی است و به لحاظ اینکه این دانشگاه یک شهر دانشگاهی بوده و به غیر از خوابگاه‌ها، جمعیت زیادی در کوی اساتید و کوی کارمندان این دانشگاه ساکن است، در اولین اقدام روز گذشته آب شرب بررسی و نمونه برداری شد و دیروز مطمئن شدیم آب شرب مشکلی ندارد.

مستأجران با بیان اینکه برخی از از اساتید دانشگاه نیز درگیر بیماری گوارشی شده‌اند، افزود: با وجود اینکه اساتید و کارمندان از غذای سلف استفاده نمی‌کنند اما حتی تعدادی از آنان نیز با علائم بیماری‌های گوارشی به مرکز بهداشت دانشگاه مراجعه کردند.‌

وی تصریح کرد: برغم اینکه مرکز بهداشت دانشگاه صنعتی مرکزی بسیار بزرگ است اما امکانات و تجهیزات آن برای شرایط حاد و خاص محدود است، تعداد مراجعه به یکباره از توان فنی و زیرساختی دانشگاه خارج بود و از این رو به تشخص پزشک دانشجویانی که نیاز به خدمات درمانی بیشتر داشتند با آمبولانس به بیمارستان ارجاع شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: به تشخیص پزشک مشکل دانشجویان در مرکز بهداشت دانشگاه با اقدامات اولیه درمانی و به صورت سرپایی انجام می‌شد اما در برخی موارد که تعداد نیز زیاد نبود با آمبولانس به بیمارستان‌های ۹ دی و اشرفی اصفهانی خمینی شهر منتقل شدند.

مسمومیت گسترده دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، شمار دانشجویان مبتلا به بیماری یا مسمومیت، در این دانشگاه را در طی ۴۸ ساعت گذشته، بیش از ۲۷۰ نفر اعلام کرد.

در چند روز اخیر، تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، دچار نوعی از بیماری یا مسمومیت شده‌اند و با بروز علائم و مشکلات گوارشی به بهداری این دانشگاه و مراکز بهداشتی شهر اصفهان مراجعه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: مسمومیت برخی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان

در این خصوص، سیدعلی میرمحمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: از صبح چهارشنبه، تعدادی از دانشجویان بیمار شدند و دلیل آن نامشخص است، هنوز مشخص نشده که علت این اتفاق بیماری ویروسی است یا مسمومیت غذایی.

میبدی در رابطه با منشا این بیماری و مشخص شدن نتایج آزمایشگاهی، اظهار کرد: بر اساس آزمایشات انجام شده، منشا این بیماری از آب نیست و تا روز دوشنبه الی سه‌شنبه نتایج آزمایشات و منشا این اتفاق مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان درباره تعداد دانشجویان مبتلا شده، اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته، بیش از ۲۷۰ نفر از دانشجویان درگیر شده‌اند، اما هم اکنون این تعداد در حال کاهش است.

بنا به گفته بسیاری از دانشجویان دانشگاه صنعتی، در اردیبهشت‌ماه نیز حادثه‌ای مشابه در این دانشگاه رخ داده است، اما رئیس دانشگاه صنعتی در خصوص وقوع این اتفاق در اردیبهشت‌ماه، در این دانشگاه، اظهار بی اطلاعی کرد./ ایسنا

علت مسمویت دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان

معاون امور دانشجویان وزارت علوم درباره علت مسمویت دانشجویان صنعتی اصفهان گفت: تشخیص اولیه، شیوع بیماری ویروسی بوده، ولی نتیجه نهایی توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام خواهد شد.

اردوان ارژنگ درباره بررسی علت مراجعه ۶۸ دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان به بهداری این دانشگاه گفت: پیگیری‌های لازم توسط معاونت امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان انجام گرفته است، بر اساس اعلام دانشگاه، تمام دانشجویان تحت درمان قرار گرفته و به دانشگاه باز گشته‌اند و اکنون مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای اینکه علت مشکل پیش آمده مشخص شود، آبی که دانشجویان مراجعه کننده استفاده کرده بودند، توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بررسی شده که مشکلی دراین خصوص گزارش نشده است، احتمال شیوع بیماری ویروسی یا مسمومیت غذایی نیز مورد بررسی قرار گرفته است که تشخیص اولیه پزشکان مرکز بهداشت دانشگاه شیوع بیماری ویروسی بوده، ولی نتیجه نهایی توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام خواهد شد.

وی افزود: از دانشجویان هم درخواست شده توصیه‌های بهداشتی در محیط خوابگاه را بیشتر از قبل رعایت کنند تا در صورت شیوع بیماری ویروسی، از انتشار گسترده‌تر جلوگیری شود.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان درباره نظارت سازمان امور دانشجویان بر کیفیت غذای دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: صندوق رفاه دانشجویان و معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها بر غذای دانشجویی نظارت دارند و اصل برای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان و دانشگاه‌ها این است که غذایی که پخته می‌شود کیفیت لازم را داشته و سلامت دانشجویان را در پی داشته باشد این برای ما اصل اساسی است هر چقدر این کیفیت بالا باشد، بهتر است.

وی افزود: در تأمین مواد اولیه غذا تمام تلاش دانشگاه‌ها این است که بتوانند از مواد اولیه ای استفاده کنند که استاندارهای لازم و حداقل‌ها را داشته باشد تا دانشجویان از نظر سلامتی دچار مشکل نشوند.

اواخر هفته گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با علائم تب، تهوع و اسهال به بهداری دانشگاه صنعتی اصفهان مراجعه کردند.

با افزایش تعداد دانشجویان با علائم مشکلات گوارشی، داروی مورد نیاز بیماران از مراکز درمانی استان تهیه و حدود ۶۸ نفر از آنان برای درمان به بیمارستان‌های شهید اشرفی اصفهانی و ۹ دی منتقل شدند، که ۶۵ نفر از دانشجویان سرپایی درمان و سه نفر دیگر تحت درمان قرار گرفتند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 56004

ارسال نظر