استخدام کارشناسان فضای مجازی در دانشگاه‌ها

معاون وزیر علوم گفت: علایق و سلیقه‌های دانشجویان باید پوشش داده شود و باید آنها را درگیر حل مسائل و مشکلات کرد. باید به دانشجویان فرصتی داده شود تا در کارهای جمعی مشارکت کنند.

استخدام کارشناسان فضای مجازی در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از استخدام کارشناسان فضای مجازی در دانشگاه‌ها خبر داد.

عبدالحسین کلانتری در نشست معاونین فرهنگی و اجتماعی منطقه ۶ کشور که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، کم‌توجهی دانشگاه‌ها به مسائل فرهنگی را جبران ناپذیر دانست و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و دور شدن دانشگاه‌ها از برنامه ریزی های فرهنگی، فرصت‌های تعامل با دانشجویان کمرنگ شد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ در خصوص سبک زندگی تصریح کرد: مقام معظم رهبری رهنمودهای بسیار خوبی در مورد سبک زندگی مطرح و تجویزهایی متفاوت از گذشته ارائه نمودند ولی متأسفانه ادراک درستی از این بیانات از سوی جامعه، صورت نگرفت.

معاون وزیر علوم ضمن بیان اتفاقات و اغتشاشات اخیر در کشور اظهار داشت: در این وقایع بخشی از بدنه معترض، خواهان انتخاب گری بودند و نگرانی آنها معطوف به آزادی اندیشه نبود بلکه نگرانی آنها معطوف به انتخاب بود و لذا بر این اساس همه باید در بازنگری برنامه‌ها تلاش کنیم.

کلانتری افزود: خوشبختانه دانشگاه اصفهان این موضوع را بسیار خوب ادراک کرده و برنامه ریزی های مدونی معطوف به سبک زندگی انجام داده است.

وی تحولات نسلی را یک امر طبیعی در جامعه ایران دانست و افزود: این حوزه نیز همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و توجه ایشان به بحث جوانان در عرصه‌های مدیریتی، سیاست گذاری، اقدام و برنامه ریزی در برنامه‌های گام دوم انقلاب مشهود است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: این تحول نسلی را باید پذیرفت و از ظرفیت‌های آن در چارچوب انقلاب اسلامی استفاده و فضای فراخی برای کنشگری این افراد ایجاد نمود.

وی جمهوری اسلامی را از متن مردم دانست و مردم را سرمایه اصلی آن قلمداد کرد.

کلانتری بازنگری در سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: علایق و سلیقه‌های دانشجویان باید پوشش داده شود و باید آنها را درگیر حل مسائل و مشکلات کرد. باید به دانشجویان فرصتی داده شود تا در کارهای جمعی مشارکت کنند.

وی افزود: بخش مهمی از برنامه‌های فرهنگی باید معطوف به استادان، یاوران علمی و دانشجویان شود و همه بتوانند با سیاست‌های اجرایی دانشگاه همراهی کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: متأسفانه دستاوردهای دانشگاه‌ها ضریب رسانه‌ای پیدا نمی‌کند ولی یک اتفاق خارج از مدار قانون، چنان ضریب رسانه‌ای به خود می‌گیرد و تصاویر نامناسبی از دانشگاه به جهان مخابره می‌شود که حقیقت ندارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از استخدام کارشناسان فضای مجازی در دانشگاه‌ها خبر داد و افزود این مهم به منظور تقویت حضور در فضای مجازی و تعامل با دانشجویان برنامه ریزی شده است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 55497

ارسال نظر