اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش درباره ‌تلخ‌ترین اختلال در این وزارتخانه

 معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از 5 میلیون دانش آموز سوم ابتدایی تا هشتم دوره اول متوسطه یادگیری این دانش آموزان در درس ریاضی 50 تا 60 درصد کاهش یافته است، گفت: ترک تحصیل دانش آموزان 11 تا 14 سال به خاطر عدم دسترسی به آموزش و بضاعت مالی را از دیگر عواقب ناشی از کرونا دانست.

اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش درباره ‌تلخ‌ترین اختلال در این وزارتخانه

 معاون وزارت آموزش و پرورش از تعطیلی دو و نیم ساله مدارس به عنوان اولین و تلخ‌ترین اختلال آموزشی نام برد و گفت: افت تحصیلی، نابرابری در آموزش و ترک تحصیلی سه پیامد تلخ کرونا بود.

آیین افتتاح دوره آموزشی مدیران مدارس شبانه روزی دوره اول متوسطه قطب سه کشوری استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان شامگاه گذشته با حضور معاون برنامه ریزی آموزشی دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در کرمان برگزار شد.

فعالیت ۱۰۱۹   مدرسه شبانه روزی متوسطه دوره اول در سراسر کشور

ناصر جعفری معاون برنامه‌ریزی آموزشی دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این آیین از فعالیت هزار و 19 مدرسه شبانه روزی متوسطه دوره اول در سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: دوران کرونا شاهد بی‌سابقه ترین رویداد در حوزه آموزش بودیم که بیش از یک میلیارد و 600 میلیون دانش آموز در این دوران از آموزش با کیفیت محروم شدند.

وی از  تعطیلی دو و نیم ساله مدارس به عنوان  اولین و تلخ‌ترین اختلال آموزشی نام برد و افزود: افت تحصیلی، نابرابری در آموزش و ترک تحصیلی سه پیامد تلخ کرونا بود و بر اساس مطالعات انجام شده دانش آموزان در دوران کرونا بین 4 تا 8 ساعت در هفته کمتر آموزش دیدند که در افت تحصیلی به ویژه در دروس پایه مشهود است.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در یک تحقیق صورت گرفته از بیش از 5 میلیون دانش آموز سوم ابتدایی تا هشتم دوره اول متوسطه یادگیری این دانش آموزان در درس ریاضی 50 تا 60 درصد کاهش یافته است، گفت: ترک تحصیل دانش آموزان 11 تا 14 سال به خاطر عدم دسترسی به آموزش و بضاعت مالی را از دیگر عواقب ناشی از کرونا دانست.

وی با اشاره به اینکه باید با جدیت به دنبال پوشش تحصیلی 100 درصدی دانش آموزان باشیم، افزود: کرونا ثابت کرد، مدرسه غیرقابل جایگزین است و هیچ پرده نمایشگری جای معلم را نمی گیرد.

جعفری با بیان اینکه نیازمند انعطاف در برنامه درسی و آموزشی هستیم، ادامه داد: جبران عقب افتادگی دانش آموزان، جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل، توانمندسازی و ارتقای حرفه‌ای معلمان، به‌کار گیری روش‌های ترکیبی، حمایت از مدارس شبانه روزی و توجه بیشتر به گروه‌های آسیب‌پذیر در دوران پسا کرونا باید مورد توجه قرار گیرد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این آیین مشارکت دانش آموزان در اداره امور مدارس شبانه روزی و تجربه گردانی مدیران مدارس شبانه روزی را از مهمترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی دانست و اظهار داشت: آینده کشور در گرو تحقق اهداف آموزشی و پرورشی است.

وی با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش لازمه پیشرفت و توسعه کشور است، افزود: تمامی آمال و آرزوهای نظام تعلیم و تربیت در مدارس محقق می شود و مدیر مدرسه نقش موثری در تحقق اهداف تربیتی و آموزشی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه نقش مدیر مدرسه کلیدی‌ترین، کاربردی‌‌ترین و تعیین کننده‌ترین نقش در آموزش و پرورش است افزود: با ارزش‌ترین مسئولیت‌ها بر عهده فرهنگیان گذاشته شده و در مقایسه با سایر مشاغل شریف که همه ارزشمند هستند کار معلمان متفاوت است چون با انسان‌ها و تربیت آن‌ها مواجه هستند و از این بابت همه ما باید شکرگزار این فرصت طلایی باشیم.

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 54976

ارسال نظر