ماجرای جنجالی «شارژ بخر، هدیه ببر» چیست؟

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ، نوع تراکنش و ... است را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغواکننده و دروغین خرید‌های آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند.

ماجرای جنجالی «شارژ بخر، هدیه ببر» چیست؟

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل راه اندازى صفحه فیشنگ با ترفند خرید شارژ تلفن همراه با هدیه خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اظهار داشت در پی مراجعه شخصی به پلیس فتای پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ پانصد میلیون ریال از حساب بانکى اش، توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این پرونده در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد جهت خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جستجو بودم که با یک صفحه اینستاگرامی مواجه شدم که مدعی بودند با خرید یک شارژ از سایت یک شارژ هدیه بگیرید، بنده هم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید کردم و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از چند لحظه تمام موجودی حسابم را از دست دادم.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند فردی تحت عنوان یه شارژ بخر یه شارژ هدیه بگیر با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌نماید.

سرهنگ گودرزی عنوان داشت: متخصصین سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از شناسایی مجرم در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهم را به دست آورده و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر شد و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

وی خاطر نشان کرد: این شیاد پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفت و گفت با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ به همراه هدیه، قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکى افراد نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام نموده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ، نوع تراکنش و ... است را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغواکننده و دروغین خرید‌های آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند و برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتما از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند، همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 54562

ارسال نظر