مقصر اصلی آلودگی هوای تهران کدام سازمان است؟

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۲۳ سازمان در کاهش آلودگی هوای تهران مسئولیت دارند که یکی از آن‌ها شهرداری تهران است، اما همیشه مقصر اصلی درباره آلودگی هوا اعلام می‌شود؛ در حالیکه مقصر اصلی آلودگی هوا وزارت صنعت است.

مقصر اصلی آلودگی هوای تهران کدام سازمان است؟

صدا و سیما نوشت: سید محمد آقامیری افزود: مقصر اصلی، وزارت صنعت، معدن و تجارت است که برای سلامت مردم اولویت قائل نیست و با تولید خودرو‌های بی کیفیت و موتورسیکلت‌های دو زمانه آلاینده موجب افزایش مرگ و میر مردم در هوای آلوده می‌شود و هیچ اقدامی برای موتورسیکت‌های برقی و خودرو‌های استاندارد انجام نمی‌دهد.تدر

عضو شورای شهر تهران با استناد به گزارش پلیس راهور مبنی بر اینکه تعداد خودرو‌های امروز تهران ۸ برابر ظرفیت معابر تهران است، افزود: امروز شهر تهران حدود ۹ میلیون خودرو و موتورسیکلت دارد و جالب است بدانید هر موتورسیکلت حدود ۵ برابر یک پراید آلودگی ایجاد می‌کند. سوال این است که شهرداری با این وضعیت چه کار می‌تواند انجام دهد؟ چه مقدار طرح و ترافیک و زوج و فرد می‌تواندبه این شرایط کمک کند؟

سیدمحمد آقای میری افزود: تنها کاری که شهرداری می‌تواند انجام دهد گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی است؛ که تعداد اتوبوس را زیاد کند و شبکه مترو را گسترش دهد که مردم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و کمتر خودروی شخصی استفاده کنند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تا ۵۰ درصد خودرو‌های شهر اعم از خودرو و موتورسیکلت برقی نشوند؛ مشکل آلودگی هوا حل نمی‌شود، گفت: خودروسازان باید خودرو‌های فرسوده را از رده خارج کنند در حالی که ۱۰ سال است حتی یک خودروی فرسوده از رده خارج نشده است و حدود ۷ سال است که خودروسازان قرار است خودروی برقی تولید کنند که تولید نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر رسانه ها

کدخبر: 54050

ارسال نظر