توضیحات تازه رئیس‌کل دادگستری مرکزی درباره علت درگذشت «مهرشاد شهیدی‌نژاد» و «علیرضا کریمی»

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ارتباط با فوت علیرضا کریمی اظهار داشت: علیرضا کریمی یک دانشجوی غیربومی اراک بود که در خانه مجردی خود در کرهرود اراک زندگی می‌کرد و چندین روز از فوت او در خانه می‌گذشت که پیدا شد.

توضیحات تازه رئیس‌کل دادگستری مرکزی درباره علت درگذشت «مهرشاد شهیدی‌نژاد» و «علیرضا کریمی»

خبرگزاری تسنیم نوشت: رئیس کل دادگستری استان مرکزی پیرامون اعتراضات، حوادث و پرونده‌های اخیر در جریان این حوادث مسائل و مباحث مفصلی را ارائه کرد.

استان مرکزی در ایام اخیر در برخی شهرها مانند اراک، ساوه و به صورت محدود در محلات شاهد برخی ناآرامی‌ها بود. 

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به وضعیت جامعه و برخورد با حوادث اخیر اظهار داشت: ما از خون‌های پاک امثال سجاد فراهانی‌ها که در این ایام ریخته شد نخواهیم گذشت و مماشاتی وجود ندارد اما برای به نتیجه رسیدن، محاکمه کردن و محکوم کردن در دادگاه عدل اسلامی، برابر مقررات کشور به زمان کافی نیاز داریم؛ در حالی که ما به تاریخ انسانیت بدهکار خواهیم شد اگر بخواهیم از این اتفاقات چشم‌پوشی کنیم.

وی اضافه کرد: ایرادات و انتقاداتی که وجود دارد را قبول داریم اما باید این انتقادات در فضاها و مکان‌های درست بیان شود. بنده به عنوان نماینده دستگاه قضایی استان بیان می‌کنم هر جمع و صنفی اعتراض دارد و یک چارچوب معقول و منطقی داشته باشد حاضریم بیان کنند و با یکدیگر بحث و بررسی کنیم اما در کف میدان نباید حضور پیدا کنیم، آیا با حضور در خیابان می‌توان تضمین کنید از جمع شما سوءاستفاده نشود.

وی ادامه داد: نقد و تجمعات در جای محدود و قابل مدیریت آزاد است همانطور که رئیس جمهور در سفرهای خود مورد نقد و اعتراض قرار می‌گیرد و هیچ ایرادی به آن وارد نیست ریاست محترم قوه پای نقد و ایرادات دانشجویان می نشیند اما اعتراضاتی که به این شکل در کف خیابان وجود دارد قابل قبول نیست،

موسوی در خصوص فوت مرحوم مهرشاد شهیدی اظهار داشت: مرحوم مهرشاد شهیدی جوان بسیار خوب و با سابقه شرکت در اعتکاف و تکایا و حسنیه‌ها داشت، دو سال اخیر در رشته‌ هتل‌داری تحصیل کرده بود و علاقه‌های این چنینی و حدود ۱۷ هزار فالوور در فضای مجازی داشت و خانواده بسیار محترمی دارند. در این شرایطی که تصمیم‌گیری بسیار سخت است، این خانواده علی‌رغم اینکه از بسیاری از ایالت‌های آمریکا و شبکه‌های معاند با آنها تماس گرفتند، بسیار مردانگی کردند و پای اعتقادات و نظام خود ایستادند و بستر را برای سوءاستفاده دشمنان ما را فراهم نکردند.

وی ادامه داد: شنیده شد در مراسم تشییع ایشان یکی از اعضای خانواده پشت میکروفن اعلام کردند افرادی که شعار می‌دهند از ما نیستند و حتی مادربزرگ مرحوم اعلام کرده بود کسانی که کشف حجاب کردند در مراسم ختم نوه من حضور پیدا نکنند و این مسائل بسیار خوبی است که ما آنها را ترویج نمی‌کنیم چه بسا صاحبان عزا نتوانند حجاب شخصی خود را رعایت کنند اما چقدر روح بزرگی دارند که بیان می‌کنند کسی که حجاب ندارد در مراسم ختم حضور پیدا نکند، به جهت قداست‌های خانواده مرحوم شهیدی ما به دیدار خانواده مرحوم مهرشاد شهیدی نژاد برای عرض تسلیت همچنین به نمایندگی از مردم و مسئولان برای تشکر خدمت آنها حضور پیدا کردیم که در ایام بحرانی فکری که داشتند اما گزک به دست دشمنان ندادند و در این دیدار این خانواده بسیار محترمانه و کریمانه برخورد کردند و از اعتقادات خود می‌گفتند و دنبال اجرای قانون بودند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: گواهی اولیه پزشکی قانونی حاکی از عدم شکستگی اعضای بدن به ویژه جمجه وی بوده است اما نتیجه نهایی و علت تامه فوت باید پس از آزمایش‌ها و نمونه‌برداری اعلام شود و مشخص شدن نتیجه این نمونه‌‌برداری‌ها مقداری زمان‌بر است. بنابراین هنوز علت تامه فوت مرحوم شهیدی‌نژاد مشخص نشده است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ارتباط با فوت علیرضا کریمی اظهار داشت: علیرضا کریمی یک دانشجوی غیربومی اراک بود که در خانه مجردی خود در کرهرود اراک زندگی می‌کرد. او به مواد مخدر اعتیاد داشت و چندین روز از فوت او در خانه می‌گذشت که پیدا شد.

وی افزود: براساس گواهی اولیه پزشکی قانونی، بررسی‌ها نشان داد هیچ آثار ضرب و جرح و شکستگی در بدن مرحوم وجود نداشته است و پدر و مادر او هم که از وضعیت فرزند خود اطلاع داشتند جنازه را تحویل گرفتند.

موسوی عنوان کرد: چهره‌ها و افراد شاخص، برخی از سیاسیون و غیره مواضع خوبی نداشتند اما دستگاه قضایی تابع جو، احساسات و شور و هیجان نیست و تابع مصالح عالیه و مستنداتی است که قطعا با آنها برخورد می‌شود اما ما بنا نداریم در دورانی که تنش وجود دارد دستگاه قضا اقدامی انجام دهد که تنش‌ها بیشتر شود؛ باید آبی بر آتش باشیم نه مایع فوران‌کننده آتش شویم. در استان مرکزی به‌جد با افرادی که به اموال عمومی صدمه وارد کردند برخورد می‌شود و از ریالی که به اموال عمومی صدمه وارد کردند نمی‌گذریم.

او خاطرنشان کرد: نظر مقام معظم رهبری (دام ظله الشریف) است «اگر همه مستخدمان دولتی کار خود را طبق قانون به درستی انجام دهند جای نقد و اعتراضی باقی نمی‌ماند» لذا باید نارضایتی مردم از دستگاه‌ها شناسایی شود و بدانیم نارضایتی از سوی مجری است و یا به جهت نقص قوانین است که نیاز است شفاف شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53993

ارسال نظر