استوری‌ منشوری دردساز شد

هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا با تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

استوری‌ منشوری دردساز شد

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی از شناسایی فردی خبر داد که با استوری کردن مطالبی موجب آبروریزی شاکی پرونده در یکی از شبکه‌های اجتماعی شد.

محسن محمودی اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان آذربایجان شرقی و با ارائه شکوائیه‌ای بیان نمود که در یکی از شبکه‌های اجتماعی فردی اقدام به انتشار استوری علیه وی کرده است که از پلیس رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در راستای رسیدگی به موضوع و حفظ آبروی این شهروند کارشناسان پلیس فتا ضمن تشکیل پرونده قضایی برای فرد یا افراد مرتبط رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با بررسی علمی و تخصصی صورت گرفته برروی موضوع توسط افسران پلیس فتا استان عامل ایجادکننده و گرداننده صفحه که اقدام به انتشار استوری بر علیه شاکی پرونده نموده بود مورد شناسایی قرار گرفت.

وی بیان داشت: پس از هماهنگی با مقام قضایی عامل انتشار استوری جهت پاسخگویی به اعمال خود به پلیس فتا فراخوانده شد که با حضور در مقر پلیس عنوان کرد با شاکی پرونده در سال‌های گذشته سر موضوع مالی به اختلاف خورده بودند و در این خصوص نیز پرونده قضایی در دادسرا داشتند که پس از صادر شدن حکم علیه وی اقدام به انتشار استوری کردم.

این مقام سایبری ادامه داد: شاکی با بیان اینکه از جرم بودن این کار خود مطلع نبوده ضمن پاک کردن مطالب استوری برعلیه شاکی پرونده برای پاسخگویی به قانون به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا منتقل گردید.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: کاربران ضمن افزایش سواد سایبری خود باید به این موضوع دقت کنند که انتشار هرگونه مطلب توهین‌آمیز برعلیه دیگران، هتک حیثیت و نیز مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

محمودی اعلام داشت: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53584

ارسال نظر