برنامه تحول در آموزش‌ و پرورش دانش‌آموزان و معلمان اعلام شد

معلمان در مقاطع و شرایطی خاص از فعالیت کاری خود به کمک مستقیم راهنمای آموزشی نیاز دارند که این کمک برای اصلاح فرآیند آموزش در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و در چارچوب نیازها طراحی و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

برنامه تحول در آموزش‌ و پرورش دانش‌آموزان و معلمان اعلام شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ارتقای توانمندی، بهسازی آموزش و مهارت‌افزایی معلمان آغاز تحول در آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

طالب محمدی، در بازدید از دوره تخصصی دو روزه معلمان جدیدالورود به مدارس استثنایی، گفت: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان، طراحی آموزش اثربخش و تقویت زیرساخت‌های آموزشی از اساسی‌ترین اولویت‌های آموزش‌وپرورش استثنایی است.

وی افزود: ۲۶۰ کلاس درس در ۷۴ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستای به بیش از هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه استان خدمات آموزشی، پرورشی،حمایتی وتوانبخشی ارائه می‌کنند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه دوره‌های تخصصی در راستای بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و توانبخشی به منظور ارتقای سطح عملکرد معلمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۳۳ نفر از آموزگاران شهرستان‌های بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، سروآباد، سنندج، دلبران(قروه)، کامیاران و مریوان در این دوره شرکت کردند.

وی ارتقای توانمندی، به روزآوری دانش، بازآموزی و رشد حرفه‌ای معلمان، کیفیت‌بخشی به امر آموزش، بسط عدالت آموزشی، توسعه فرصت‌های برابر و افزایش مهارت‌های تخصصی معلمان در جهت ارتقای سطح کیفیت آموزش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را از اهداف برگزاری این دوره ۲۴ ساعته ذکر کرد.

محمدی افزود: معلمان در مقاطع و شرایطی خاص از فعالیت کاری خود به کمک مستقیم راهنمای آموزشی نیاز دارند که این کمک برای اصلاح فرآیند آموزش در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و در چارچوب نیازها طراحی و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل آموزشی و تربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روش‌هایی که هماهنگ‌کننده برنامه‌های آموزشی با توسعه تکنولوژی و تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات و نوآوری است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان ادامه داد: هراندازه معلمانی فعال و پویاتر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحت‌تر خواهد بود، چراکه توسعه در جوامع مختلف به واسطه آموزش‌وپرورش و تربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل می گیرد.

وی در پایان تربیت معلم را از جمله حساس‌ترین و مهم ترین مؤلفه‌های نظام‌های تعلیم و تربیت دانست و یادآورشد: موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام‌های آموزشی، منوط به توانمندی‌ها و قابلیت‌های حرفه‌ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه‌ها در محیط واقعی و کارگزاران حقیقی آموزش‌وپروش هستند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53420

ارسال نظر