فراخوان استخدام نیرو در صندوق بیمه اجتماعی

عابدینی اعلام کرد: برای اولین بار مجوز جذب امریه برای طی دوران خدمت مقدس سربازی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر توسط ستاد کل نیروهای مسلح با اولویت مناطق محروم فراهم شده است

فراخوان استخدام نیرو در صندوق بیمه اجتماعی

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور از اخذ مجوز جذب امریه برای طی دوران خدمت مقدس سربازی در صندوق بیمه اجتماعی برای اولین بار خبر داد.

ذبیح‌الله عابدینی اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی با مأموریت گسترش نظام بیمه‌ای و تأمین سطح بیمه همگانی برای آحاد جامعه ازجمله کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال ۱۳۸۴ تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه این صندوق با بهره‌گیری از رویکردی مترقی در انجام ماموریت محوله، ضمن برون سپاری خدمات بیمه‌گری و توسعه پوشش بیمه‌ای به بیش از ۱۸۰۰ کارگزاری خصوصی که عمدتاً از نهادهای متولی در روستاها همانند دهیاری‌ها، تعاونی‌های تولید و شوراهای اسلامی است، بیان کرد: صندوق موفق شده تاکنون نسبت به برقراری پوشش بیمه‌ای برای بیش از دو میلیون و چهارصد و هشتاد هزار نفر از جامعه هدف با بکارگیری کمتر از ۳۰۰ نفر منابع انسانی تمام وقت اقدام کنند و از این حیث الگویی بهره‌ور و اثربخش برای سایر صندوق‌های بیمه‌ای و سازمان‌های عمومی ارائه کند و این در حالیست که از ظرفیت‌ها و مجوزهای قانونی در اختیار (تا سقف ۳۶۰ نفر) هم استفاده نشده است.

عابدینی ادامه داد: عملکرد مطلوب صندوق در بخش سرمایه‌گذاری وجوه حق بیمه اعم از سهم بیمه شدگان و سهم دولت منجر به ایجاد ارزش افزوده مناسب برای ذخیره بیمه‌ای افراد تحت پوشش شده به گونه‌ای که چشم‌انداز روشنی پیش روی بیمه شدگان این صندوق قرار گرفته  و همه این موفقیت‌ها در سایه تلاش، تعهد و تخصص منابع انسانی این صندوق که اصلی ترین و باارزش ترین سرمایه سازمانی است رخ داده است.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور خاطرنشان کرد: استمرار موفقیت‌های قبلی و کسب نتایج عملکردی مطلوبتر در آینده مستلزم توجه ویژه به انگیزه‌ها و نیازهای این سرمایه ارزشمند از طریق استقرار سیستم‌های نوین مدیریت منابع انسانی از قبیل ارزشیابی و گریدینگ شغلی، رتبه‌بندی حرفه‌ای کارکنان، مدیریت عملکرد، ارتباطات داخلی، سلامت جامع منابع انسانی، آموزش، توسعه منابع انسانی و ... و همسوکردن اهداف و نیازهای فردی کارکنان با اهداف و برنامه‌های کلان سازمانی است.

وی گفت: با توجه به تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دولت تعامل لازم با دولت و سازمان برنامه و بودجه و نهادهای ذیربط در خصوص پیش‌بینی بودجه لازم برای صندوق در سال آینده به عمل آمده است.

عابدینی بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی صندوق مصوب هیات وزیران ۵ درصد حق بیمه بر اساس سطوح درآمدی روستائیان و عشایر بر عهده بیمه شده و دو برابر آن سهم دولت بوده که لازم است ذیل ردیف بودجه صندوق در هر سال پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور، استقرار و تداوم قرارگاه کرامت ذیل برنامه راهبردی به عنوان یکی از پروژه های مهم صندوق دانست و بیان کرد: تدوین مقدمات بودجه سال ۱۴۰۲ صندوق و مکاتبات و پیش بینی لازم صورت گرفته است.

عابدینی با بیان اینکه برای اولین بار مجوز جذب امریه برای طی دوران خدمت مقدس سربازی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر توسط ستاد کل نیروهای مسلح با اولویت مناطق محروم فراهم شده است، تصریح کرد: افراد واجد شرایط در رشته‌های مورد نیاز می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در قسمت مربوطه آمادگی خود را برای گذراندن خدمت سربازی در این صندوق اعلام کنند.

وی تاکید کرد: اکثر خدمات صندوق در بستر فناوری ارائه می‌شود./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52980

ارسال نظر