هشدار! این اپلیکیشن‌های بانکی جعلی است

کاربران تلفن همراه خود را به نرم‌افزار‌های ضد بدافزار معتبر و به‌روزرسانی مستمر آن‌ها و سیستم عامل و مرورگر هایوب مجهز کنند و اطلاعات رمز اول و دوم، کلمه عبور سامانه بانکی و تاریخ انقضا و cvv۲ بر روی تلفن همراه را به هیچ وجه ذخیره نکنند.

هشدار! این اپلیکیشن‌های بانکی جعلی است

رئیس پلیس فتای البرز درخصوص نصب اپلیکیشن‌های جعلی همراه بانک هشدار داد و گفت: کاربران نرم‌افزار‌های همراه بانک را فقط از منابع معتبر دریافت کنند.

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: کاربران برنامه‌های همراه بانک را به طور حتم از طریق مراجعه به شعب بانک و یا مراجعه به سایت رسمی بانک مربوطه دریافت و نصب کنند.

او می گوید: با توجه به گسترش خدمات غیرحضوری، برخی افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند که باید توجه کافی در این زمینه انجام تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی بدافزار و قرار دادن نرم‌افزار‌ها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب مردم می‌کنند.

او می گوید: کاربران بانکی با توجه به شیوه‌های مختلف کلاهبرداری سارقان اینترنتی برای دانلود نرم‌افزار‌های همراه بانک فقط از سایت‌های اصلی اقدام به عملیات بانکی مانند انتقال وجه خرید شارژ و یا هرگونه تراکنش مالی داشته باشند.

سرهنگ جلیلیان گفت: کاربران تلفن همراه خود را به نرم‌افزار‌های ضد بدافزار معتبر و به‌روزرسانی مستمر آن‌ها و سیستم عامل و مرورگر هایوب مجهز کنند و اطلاعات رمز اول و دوم، کلمه عبور سامانه بانکی و تاریخ انقضا و cvv۲ بر روی تلفن همراه را به هیچ وجه ذخیره نکنند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52612

ارسال نظر