حمله یک نماینده مجلس به آموزش و پرورش/ درخواست برای افزایش حقوق معلمان غیرانتفاعی

پاک فطرت گفت: در آموزش و پرورش به جای اینکه روز به روز محتوای آموزشی را برای دانش آموزان سنگین تر کنیم، باید درس زندگی، تربیت، تمدن غنی ایران و عرق ملی را به دانش آموزان بیاموزیم تا دشمن به راحتی نتواند با عواطف و احساسات این عزیزان بازی کند.

حمله یک نماینده مجلس به آموزش و پرورش/ درخواست برای افزایش حقوق معلمان غیرانتفاعی

علیرضا پاک فطرت در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه بار دیگر دست آهنین آمریکای جنایتکار از دستکش مخملی بیرون آمد و باعث شهادت و مجروحیت عده ای از مردم عزیز شیراز شد، گفت: شهادت ۱۳ نفر از بهترین انسان ها که هنگام اذان مغرب در حرم شاهچراغ(ع) عبادت می کردند را به مردم قهرمان شیراز و استان پهناور فارس، تسلیت و تهنیت عرض می کنم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مردم شیراز و فارس همیشه در خط مقدم دفاع از مرزهای کشور عزیز بوده و این را در عمل بارها ثابت کرده اند، اظهار داشت: در ۸ سال دفاع مقدس، استان پهناور فارس، ۱۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرد و در این راه یکی از استان های پیشرو بود از این رو آمریکا و ایادی اش بدانند چنین جنایاتی نمی تواند مردم را در راه استقلال کشور متوقف کند.

وی افزود: استکبار جهانی وقتی به این نتیجه رسید که نمی تواند در مذاکرات هسته ای به خواسته های غیرمنطقی خود برسد و وقتی دید تحریم های ناجوانمردانه نتوانست ایران را به زانو درآورد، کشورهای ۱+۵ و در رأس آن آمریکای جهانخوار وقتی دید ملت ایران در مذاکرات قاطعانه ایستاده و حاضر نیست از منافع کشور کوتاه بیاید، از ترفند دروغ پراکنی و نفاق استفاده کرد و با هزینه های میلیون دلاری توسط امپراطوری رسانه ای تحت امر خود شروع به ایجاد توطئه و اغتشاش در کشور کرد.

پاک فطرت ادامه داد: ای آمریکای رو به افول! بدان که تیم مذاکره کننده ذره ای از عقیده خود در بحث هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد و مجلس انقلابی نیز این اجازه را نخواهد داد. مردم اراده کرده اند که در انرژی هسته ای و تکنولوژی آن، خودکفا و مستقل باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: دشمنان کوردل و در رأس آن آمریکای جنایتکار بداند کشوری که ۸ سال توانست در جنگ ناجوانمردانه از آب، خاک و میهنش دفاع کرده و ۳۰۰ هزار شهید تقدیم انقلابش کند، نخواهد گذاشت استقلال کشورش به خطر بیفتد. امروز پیشرفت های علمی کشور در ابعاد مختلف بر کسی پوشیده نیست. از جوانان ایران عزیز انتظار می رود تحت تأثیر رسانه های معاند قرار نگرفته و وحدت خود را حفظ کنند که پیروزی نزدیک است.

وی در ادامه با توصیه به مسئولان اجرایی، خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: باید توجه ویژه ای به تربیت و آگاه کردن دانش آموزان داشت و عرق ملی و عشق به میهن را در دانش آموزان بالا برد. چرا باید رسانه های معاند و دشمنان قسم خورده با تبلیغات دروغین بتوانند به راحتی با عواطف و احساسات دانش آموزان بازی کنند.

پاک فطرت اضافه کرد: در آموزش و پرورش به جای اینکه روز به روز محتوای آموزشی را برای دانش آموزان سنگین تر کنیم، باید درس زندگی، تربیت، تمدن غنی ایران و عرق ملی را به دانش آموزان بیاموزیم تا دشمن به راحتی نتواند با عواطف و احساسات این عزیزان بازی کند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در ادامه خطاب به وزیر علوم و تحقیقات گفت: اجازه ندهید کلاس های دانشجویان دستخوش بی نظمی ها قرار گیرد و باید به موقع برگزار شود. برای بحث های سیاسی و گفتگو در دانشگاه، مکان هایی مشخص شود که همه بتوانند حرف خود را بزنند. گفتگوهای دو طرفه باید خارج از ساعات کلاس درس باشد.

وی همچنین خطاب به صداوسیما عنوان کرد: از حالت خنثی بودن خارج شده و در تولید برنامه های هوشمندانه و مبتکرانه پویاتر عمل کند. همچنین دولتمردان به خصوص رئیس جمهور باید به خواست مردم بیشتر توجه کند که مردم عزیز ما امروز از تبعیض ها ناراحت بوده و خصوصا این تبعیض در پرداخت ها است. متأسفانه امروز یک کارمند با یک سابقه و یک نوع در کار وزارتخانه ها و سازمان های مختلف، حقوق های متفاوتی دریافت می کنند که این اختلاف پرداخت، گاهی ۲ تا ۲.۵ برابر با دیگری متفاوت است که نباید در پرداخت حقوق نباید اختلاف میان پرسنل رسمی، پیمانی و قراردادی باشد و باید به خدمات کارمند حقوق داد نه به نوع استخدام افراد.

پاک فطرت در ادامه تأکید کرد: به معلمان به خصوص معلمان مدارس غیرانتفاعی باید به اندازه معلمان مدارس دولتی حقوق پرداخت شود. دولت باید در استخدام ها عدالت را رعایت کند. امروز جوانان با استعداد خوبی داریم که به دلیل نداشتن رابطه، کمتر می توانند در ادارات دولتی استخدام شوند. همچنین به دولت توصیه می کنم در معیشت مردم خصوصا کارگران و افراد تحت پوشش و بازنشستگان توجه بیشتری داشته باشد و به وعده های خود عمل کند.

این نماینده مردم در استان فارس در ادامه خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: سیستم اداری کشور رها شده و در حالت بی نظمی به سر می برد که باید این سیستم را اصلاح کنید که مملکت درست شود. فرهنگ و رضایتمندی در دستان سیستم اداری است. همچنین شما به مردم قول دادید اگر ارز ترجیحی را حذف کردید، مابه التفاوت آن را در قالب کالابرگ الکترونیکی به مردم باز گردانید و همچنین مابه التفاوت قیمت دارو را از طریق بیمه ها به بیماران خاص بازگردانید.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: توطئه بعدی استکبار، ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی در کشور است از این رو همه باید مراقب باشیم تا وحدت خود را حفظ کنیم.

 

منبع: خانه ملت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52136

ارسال نظر