باند حرفه‌ای دوست‌یابی مجازی منهدم شد

در جریان تحقیقات مشخص شد که متهم قربانیان را فریب داده بود تا جایی که قربانی برای پرداخت وجه از کلاهبردار یا همان ادمین کانال شماره حساب خواسته و متهم در این زمان‌ها به کافی‌نت‌ها مراجعه کرده و شماره حساب از کافی‌نت‌دارها گرفته و آن را به قربانیان داده است.

باند حرفه‌ای دوست‌یابی مجازی منهدم شد

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از بازداشت عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی و دستگیری فردی که در پوشش ایجاد کانال‌های دوستیابی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبرداد.

سرهنگ سید نظام موسوی به تشریح دو پرونده‌ای که اخیرا و در جریان عملیات‌های جداگانه از سوی ماموران پلیس فتای غرب استان تهران انجام شده پرداخت و گفت: یکی از این پرونده‌ها مربوط به انتشار تصاویر خصوص در فضای مجازی است. مدتی قبل شهروندی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با پیج‌های مختلف اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده و از این طریق موجب هتک هیثت و برهم زدن آرامش روحی و روانی آنها شده است.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران با بیان اینکه با شکایت شاکی موضوع به قید فوریت در دست بررسی کارشناسان این پلیس قرار گرفت، گفت:‌ با انجام تحقیقات هویت متهم ازسوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفت و این فرد با رعایت حقوق شهروندی به پلیس فتا احضارشد. این فرد در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن با مستندات و ادله دیجیتال پرونده خود مواجه شد و در حالی که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقتن داشت به جرم خود اعتراف کرد. 

موسوی انگیزه متهم از انتشار تصاویر خصوصی شاکی را مشکلات خانوادگی با شاکی اعلام کرد و گفت: برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و او برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. 

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران همچنین از رسیدگی به یک پرونده کلاهبرداری در پوشش کانال‌های دوست‌یابی خبر داد و گفت:‌ مدتی قبل تعدادی از کافی‌نت دارها به پلیس فتا مراجعه و اعلام کردند که فردی به هویت معلوم به کافی‌نت آنها مراجعه و اقدام به دریافت پول نقد کرده است، اما پس از چند ساعت حساب‌های بانکی کافی‌نت دارها از طریق پلیس فتا مسدود شده است. این افراد خواستار رسیدگی به موضوع و رفع مسدودی کارت‌های خود شدند. 

وی با بیان اینکه با کسب این اطلاعات رسیدگی به موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، گفت:‌ در ادامه تحقیقات متهمان پرونده مورد شناسایی قرار گرفتند. همچنین بعد از اقدامات فنی‌ تیم کارشناسان پلیس فتا و طی استعلام به عمل آمده از یکی از حساب‌های مربوط به کافی نت دار ها مشخص شد که حساب از طرف پلیس فتا شهر اصفهان مسدود شده است.

موسوی ادامه داد: با هماهنگی پلیس فتای اصفهان مشخص شد که فردی از طریق کانال تلگرامی دوست یابی اقدام به واریز مبلغ ۹۵ میلیون تومان به کارت بانکی کافی‌نت دار کرده است و بعد از واریز پول ارتباط با ادمین یا اعضای کانال قطع شده است و دیگر پاسخگو نیستند.

وی ادامه داد: در جریان تحقیقات مشخص شد که متهم قربانیان را فریب داده بود تا جایی که قربانی برای پرداخت وجه از کلاهبردار یا همان ادمین کانال شماره حساب خواسته و متهم در این زمان‌ها به کافی‌نت‌ها مراجعه کرده و شماره حساب از کافی‌نت‌دارها گرفته و آن را به قربانیان داده است. او همزمان درخواست پول نقد از کافی‌نت‌دارها نیز کرده و از این طریق پول خود را دریافت کرده بود.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران ادامه داد:‌ متهم پرونده به همراه باند هشت‌ نفره‌اش با هماهنگی دادستان دستگیر شد؛ این افراد تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن اعلام کردند که همگی دارای کانال دوست‌یابی بوده و مدت زیادی است که به این کار مشغولند و با همین ترفند اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده‌اند.

موسوی در پایان از تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده خبر داد و گفت:‌این افراد به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 51986

ارسال نظر