خبر خوش برای مادران دارای 3 فرزند

پیگیری‌های لازم برای دریافت شناسه، ویژه مادران دارای سه فرزند و بیش‌تر از ثبت احوال کشور برای درج در سامانه فروش الکترونیکی بلیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در دست اقدام است.

خبر خوش برای مادران دارای 3 فرزند

مدیرکل موزه‌ها از اجرای طرح بلیت نیم‌بها برای مادران دارای سه فرزند در موزه‌های زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد و گفت: در شش ماه نخست امسال حدود ۲۰ هزار نفر در قالب طرح جوانی جمعیت از موزه‌ها بازدید کردند.

مرتضی ادیب‌زاده اظهار کرد: با توجه به بند الف از ماده ۲۵ قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» با موضوع نیم‌بها کردن ورودی تمامی اماکن، بناهای تاریخی و موزه‌های تابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مصوب ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی برای مادران دارای سه فرزند و بیش‌تر، معاونت توسعه مدیریت و منابع و اداره‌کل موزه‌ها برای اجرایی کردن این بند با ابلاغ بخشنامه‌ای به تمام استان‌ها، موزه‌ها را موظف کرد تا هزینه ورودی برای این گروه هدف، نیم‌بها شود.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نخستین‌بار است که رسما از اجرای این طرح در موزه‌های تابع خود، اطلاع داده است.

ادیب‌زاده درباره نحوه اجرای این طرح در موزه‌ها توضیح داد: پیگیری‌های لازم برای دریافت شناسه، ویژه مادران دارای سه فرزند و بیش‌تر از ثبت احوال کشور برای درج در سامانه فروش الکترونیکی بلیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در دست اقدام است. در حال حاضر هویت این گروه با مراجعه حضوری به موزه‌ها و بررسی مدارک معتبر (شناسنامه) تایید می‌شود.

براساس گزارش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. در این قانون تسهیلاتی همچون نیم‌بها شدن هزینه موزه‌ها، اماکن تاریخی، ‌فرهنگی، ورزشی و سینماها برای مادران دارای سه فرزند در نظر گرفته شده است.

 

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 51872

ارسال نظر