چرا اسنپ نیست؟ | نحوه محاسبه کرایه اسنپ

به تازگی رانندگان سفرها را به علت کرایه ارزان قبول نمی‌کنند، که تاخیر در قبول سفر باعث مشکلاتی برای مسافران تاکسی‌های آنلاین شده است.

چرا اسنپ نیست؟ | نحوه محاسبه کرایه اسنپ

مدیر تجاری اسنپ اعلام کرده که تعداد رانندگان اسنپ نسبت به سال گذشته از دو میلیون نفر به سه میلیون نفر افزایش یافته است.

افزایش رانندگان اسنپ در حالی است که شرکت‌های تاکسی‌های آنلاین در یک سال اخیر با چالش‌های مختلفی از قبیل ارزان بودن نرخ کرایه، تاخیر در واریز سهمیه بنزین و … مواجه شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده نیز به تازگی رانندگان سفرها را به علت کرایه ارزان قبول نمی‌کنند، که تاخیر در قبول سفر باعث مشکلاتی برای مسافران تاکسی‌های آنلاین شده است.

مدیر تجاری اسنپ درباره کاهش راننده نیز گفته است که در شرایط مدت زمان سفرها هم به دلیل ترافیک ایجاد شده افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه، تعداد سفرهایی که هر کاربر راننده نسبت به شرایط عادی می‌تواند انجام دهد کمتر می‌شود. از سوی دیگر تعداد کاربران راننده آماده انجام سفر هم کاهش می‌یابد.

علی‌رغم افزایش هزینه‌های خودرو، استهلاک، بنزین و همیچنین اعتراض بسیاری از رانندگان نسبت به اوضاع، اما تعداد رانندگان اسنپ در طی یک سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

نحوه محاسبه نرخ کرایه اسنپ

فرید شهابی، مدیر تجاری اسنپ درباره نحوه محاسبه نرخ کرایه تاکسی‌های آنلاین می‌گوید: ساختار قیمت‌گذاری در تاکسی‌های اینترنتی پویاست و ممکن است گاهی برای یک مسیر ثابت در ساعات مختلف قیمت متفاوتی در نظر گرفته شود. این موضوع یکی از تفاوت‌های اصلی تاکسی‌های اینترنتی با آژانس‌ها و تاکسی‌های تلفنی است.

همچنین او شرایط جوی، ترافیک، مناسبت‌ها و اتفاقات خاص بر کاهش یا افزایش میزان عرضه و تقاضا و نرخ کرایه‌ها را تاثیرگذار می‌داند.

شرایط اقتصادی نامناسب کشور ممکن است یکی از دلایل افزایش تعداد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در کشور باشد، چرا که برخی از افراد به دلیل کافی نبودن حقوق شغل اول، به ناچار به شغل راننده اسنپ و تپسی روی می‌آورند./ تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5145

ارسال نظر