معاون وزارت علوم: جلوگیری از ورود دانشجویان هنجارشکن کاملا قانونی است!

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ضمن تشریح چگونگی اجرای احکام ممنوع الورود شدن تعدادی از دانشجویان گفت: جلوگیری از ورود دانشجویان هنجارشکن کاملا قانونی است.

معاون وزارت علوم: جلوگیری از ورود دانشجویان هنجارشکن کاملا قانونی است!

فارس نوشت: مرتضی فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رفتارهای خلاف مقررات و شئونات دانشجویی برخی دانشجویان طی روزهای اخیر توهین به ساحت دانشگاه بود، گفت: اقدام روسای برخی دانشگاه‌ها در ممنوع الورود کردن برخی از دانشجویانی که در اغتشاش و تخریب اموال عمومی و هتک حرمت محیط دانشگاه دخالت داشتند وفق مقررات و براساس آئین‌نامه انضباطی دانشجویان است.

وی خاطرنشان کرد: این آئین‌نامه مصوب جلسه ۳۵۸ روز ۱۴ شهریور ۱۳۷۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی است که شیوه نامه اجرایی این آئین‌نامه انضباطی دانشجویان در مردادماه ۱۳۹۸ توسط وزرای علوم و بهداشت وقت ابلاغ شده است.

فرخی در ادامه با بیان اینکه براساس تبصره ۲ ماده ۷ آئین‌نامه انضباطی دانشجویان شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه مجاز است تا زمان رسیدگی به پرونده دانشجوی متخلف در کمیته انضباطی از ورود وی به دانشگاه جلوگیری کند، گفت: ذیل همین تبصره در مورد پرونده‌هایی که به کمیته مرکزی انضباطی برای رسیدگی و اعلام رأی ارجاع می‌شود، رئیس دانشگاه مجاز است از ورود دانشجو به دانشگاه تا مدت ۲ ماه جلوگیری کند. دایه‌های مهربان‌تر از مادر فراموش کرده‌اند که شیوه نامه اجرایی آئین‌نامه انضباطی دانشجویان در دولت گذشته (مرداد ۱۳۹۸) به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و براساس ماده ۱۱۶ این شیوه نامه اقدام روسای دانشگاه‌ها در جلوگیری از ورود دانشجویان هنجارشکن کاملا قانونی است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 51252

ارسال نظر