باند مخوف سارقان تخریب‌گر منهدم شد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه این سارقان تاکنون به هشت فقره سرقت اعتراف کرده‌اند و چهار تن از مالباختگان نیز شناسایی شده‌اند، گفت: سارقان سابقه‌دار هستند و حوزه فعالیت آن‌ها شمال و مرکز شهر بوده است. این سارقان توسط پایگاه سوم پلیس آگاهی شناسایی شدند

باند مخوف سارقان تخریب‌گر منهدم شد

رییس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام دو باند بزرگ سرقت که اقدام به سرقت از منزل و گوشی‌قاپی کرده بودند، خبرداد.

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی پیش از ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی و انهدام دو باند بزرگ سرقت در تهران اظهارکرد: اولین باندی که توسط پایگاه یازدهم کشف شده باند سرقت خشن و قاپ زنی است که از چهار سارق تشکیل شده‌است. اعضای این باند اقدام به قاپیدن گوشی‌های تلفن همراه مردم کرده بودند که شناسایی و دستگیر شدند. این سارقان در صورت مقاومت مردم با چاقو آنها را تهدید کرده و گوشی و سایر وسایل همراه آن را نیز به سرقت می‌بردند.

وی با بیان اینکه این باند، جزو باندهای خشن بود که منهدم شد، ادامه داد: ۱۰ مالخر هم که در چرخه مالخری حضور داشتند و علاوه بر همکاری با این سارقان با سارقان دیگر نیز همکاری می‌کردند و اموال مسروقه را به کشورهای همسایه می‌فرستادند، شناسایی و دستگیر  شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: در بازرسی از مخفیگاه این مالخران ۱۸۰ دستگاه گوشی کشف و ضبط شد و سارقان نیز به ۵۰ فقره سرقت اعتراف کردند. همچنین تعداد زیادی از شاکیان پرونده شناسایی شدند. دو دستگاه لپ‌تاپ که سارقان با استفاده از آن‌ها شماره موبایل را تغییر می‌دادند نیز کشف شد.

ولیپور گودرزی تصریح کرد: اولویت پلیس علاوه بر شناسایی سارقان اشراف کامل بر فعالیت مالخران است. علاوه بر پایگاه‌های پلیس، اداره جداگانه در پلیس آگاهی راه‌اندازی شده و در مناطقی که اموال مسروقه خرید و فروش می‌شود نظارت خواهد داشت‌.

وی با اشاره به شناسایی و انهدام  باند سرقت از منزل  نیز گفت: اعضای باند سارق منزل که به وسیله دو دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ و تغییر پلاک خودرو به در خانه‌ها رفته و خانه‌های خالی از سکنه را شناسایی و با تخریب در و بالکن روی آن‌ها اقدام به سرقت کرده بودند نیز  شناسایی و بازداشت شدند. از این باند یک قبضه سلاح کلت کمری کشف و ضبط شد و با همکاری قوه قضاییه با جدیت با آنها برخورد خواهد شد. این سارقان موقتا بازداشت و در اختیار پلیس هستند. 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه  این سارقان تاکنون به هشت فقره سرقت اعتراف کرده‌اند و چهار تن از مالباختگان نیز شناسایی شده‌اند، گفت: سارقان سابقه‌دار هستند و حوزه فعالیت آن‌ها شمال و مرکز شهر بوده است. این سارقان توسط پایگاه سوم پلیس آگاهی شناسایی شدند و این عملیات اجرا شد./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50522

ارسال نظر