جزئیات تغییرات مهم در صندوق‌های بازنشستگی اعلام شد

عباس مقتدایی با اشاره به تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا و شرکت‌های زیرمجموعه گفت: همان طور که قبلا گفته بودم نتایج به دست آمده نشان می‌دهد این شرکت‌ها به حیاط خلوت برخی جریانات، آقایان و نورچشمی‌ها تبدیل شده و متاسفانه نظارت‌های لازم بر آنها وجود ندارد.

جزئیات تغییرات مهم در صندوق‌های بازنشستگی اعلام شد

رییس هیات تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا و شرکتهای زیرمجموعه گفت: با ورود جدی مدیرعامل صندوق بازنشستگی و حراست این صندوق و ستاد مبارزه با فساد وزارت کار اعضای هیات مدیره برخی شرکت های زیرمجموعه آتیه صبا در طول این مدت عزل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: خبر مهم صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان

عباس مقتدایی با اشاره به تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا و شرکت‌های زیرمجموعه گفت: همان طور که قبلا گفته بودم نتایج به دست آمده نشان می‌دهد این شرکت‌ها به حیاط خلوت برخی جریانات، آقایان و نورچشمی‌ها تبدیل شده و متاسفانه نظارت‌های لازم بر آنها وجود ندارد. شاید یکی از دلایل اصلی و عمده وجود کج روی‌های فراوان در شرکت‌ها، انتصابات افراد غیرمتخصص وسفارشی است که با فشار برخی افراد سیاسی و یا جریانات بر راس شرکت‌ها قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اینطور که اطلاع داریم با ورود جدی مدیرعامل صندوق بازنشستگی، حراست آن صندوق و ستاد مبارزه با فساد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعدادی زیادی از افرادی که اموال بازنشستگان را با حیاط خلوت خانه خود اشتباه گرفته بودند، عزل شده‌اند. به نظر می‌رسد این روند در خصوص باقیمانده افراد مستقر با رویکرد مذکور نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای مرتضوی باید دقت کنند و بدانند که افراد مسئله‌داری که از در شرکت‌ها خارج شده‌اند، در دوره مدیریت ایشان مجددا از پنجره وارد نشوند. روی این مسئله حساسیم و به وزیر تاکید کرده‌ایم مقابل فشارهای برخی افراد و جریانات برای انتصاب افراد ناشایست مقاومت کند و شایسته سالاری را ملاک قرار دهد. آقای مرتضوی از همین شروع کار دقت کنند.

وی افزود: نظارت حداکثری بر هلدینگ‌ها بویژه شرکت آتیه صبا و شرکت‌های زیرمجموعه، حلقه مفقوده دوره‌های قبلی بوده و باید در این خصوص تدبیر شود.

مقتدایی اضافه کرد: اگر یافته‌های تحقیق و تفحص منتشر شود، هم مدیران و هم مردم متوجه می‌شوند که چه جریاناتی پشت برخی از این شرکت‌هاست و چگونه از کوچکترین مباحث برخی افراد کسب درآمد شخصی کرده‌اند.

وی‌با قدردانی  از خدمات مدیران در عین حال گفت: به نظر می رسد وزیر کار باید فورا دستوری مبنی بر بررسی جدی مدیران منصوب دولت قبل که همچنان در شرکت‌های مختلف حضور دارند، صادر کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49320

ارسال نظر