قدیمی ترین اثر از بقایای انسان کشف شد + عکس

باستان شناسان قدیمی ترین بقایای انسان شناخته شده را در شمال آلمان در یک گور ۱۰۵۰۰ ساله در لوخو، شلزویگ-هولشتاین کشف کردند.

قدیمی ترین اثر از بقایای انسان کشف شد + عکس

بقایای آن در باتلاق Duvensee، یک دریاچه داخلی ماقبل تاریخ که شامل بیش از ۲۰ سایت باستانی میان سنگی و نوسنگی است، کشف شد.

محیط بی هوازی باتلاق بقایای ارگانیک، از جمله استخوان‌های سوخته را حفظ می‌کند، اما آن‌قدر کم باقی مانده بود که تا زمانی که تیم یک استخوان ران انسان را کشف کرد، توانست تایید کند که یک قبر را کشف کرده است.

کشف باستان شناسی

دفن افراد شکارچی-گردآورنده-ماهیگیر که در اوایل دوره میان سنگی در اروپا زندگی می کردند بسیار نادر است. تدفین‌های میان سنگی قبلاً در شمال آلمان و جنوب اسکاندیناوی کشف شده‌اند، اما تنها مربوط به دوره میان سنگی پسین (هزاره‌های هفتم تا ششم قبل از میلاد) است. تنها تدفینی که از نظر زمان قابل مقایسه بود در یوتلند دانمارک کشف شد. این نیز یک تدفین سوزانده شده است، نشان می دهد که سوزاندن ممکن است روش ارجح دفن در میان شکارچیان میانسنگی بوده باشد.

در حین حفاری چندین قطعه استخوان که کاملاً سوزانده نشده بودند پیدا شد. مدیر کاوش هارالد لوبک امیدوار است بتواند DNA باستان شناسی را از آنها بازیابی کند.

باستان شناسان از سال ۱۹۲۳ به حفاری Duvensee Moor پرداخته اند و همچنین پناهگاه شکارچیان و گردآورندگان عصر حجر را کشف کرده اند.

با توجه به شرایط مرگ هارالد لوبکه می گوید در مورد استخوان های سوخته، تعیین علت مرگ دشوار است.

منبع: خبر آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 47080

ارسال نظر