اظهارات یک مقام مسئول درباره مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش

سیدمجتبی هاشمی با اشاره به وقایع روزهای اخیر گفت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه اجرایی که وظیفه خطیر تربیت را بر عهده دارد، نیازمند حمایت حوزه‌های مختلف دستگاه تعلیم و تربیت است تا ارزش‌های والای اسلام ناب محمدی را به نسل آینده ساز جامعه منتقل کند.

اظهارات یک مقام مسئول درباره مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، وظیفه مسؤولان دستگاه تعلیم و تربیت را ارائه خدمات بیشتر و مطلوب تر به مردم دانست و گفت: پیگیر حل مشکل کمبود نیروی انسانی هستیم.

سیدمجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان همدان و روسای ادارات داخلی، از زحمات و تلاش مسؤولان و فرهنگیان آموزش و پرورش استان در بازگشایی مطلوب مدارس قدردانی و اظهار کرد: این اقدامات، نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی مسؤولان است که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به وقایع روزهای اخیر گفت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه اجرایی که وظیفه خطیر تربیت را بر عهده دارد، نیازمند حمایت حوزه‌های مختلف دستگاه تعلیم و تربیت است تا ارزش‌های والای اسلام ناب محمدی را به نسل آینده ساز جامعه منتقل کند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری درمورد آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به پیچیدگی و سختی امر تعلیم و تربیت، همه‌گیری بیماری منحوس کرونا نیز، آسیب‌های بزرگی به نظام آموزشی وارد کرد.

هاشمی افزود: پیچیده بودن انسان، فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی را پیچیده و اهمیت مباحث فرهنگی را مشخص می‌سازد و مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش باید یک شبکه رسانه‌ای داشته باشد، بخاطر همین موضوع است.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش، فرهنگ عمومی و جلب مشارکت و کمک نهادها تصریح کرد: در جلسات وزارت آموزش و پرورش بیشتر موضوعات مطرح شده و مسئله نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و تامین سایر امکانات در اولویت بوده و در این راستا درحال برنامه‌ریزی و ارائه راهکار مناسب هستیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ارزیابی دستگاه‌ها که یکی از موضوعات اساسی است باید از مسیر مستندسازی و سیستم خشک و خشن اداری به سمت برنامه تحولی و مدیریت عملکرد حرکت کند تا نقاط قوت و ضعف مشخص و بتوان برنامه تحولی برای دستگاه تدوین شود.

هاشمی با اشاره به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری و سهم آموزش و پرورش در اجرای رهنمودهای ایشان، وظیفه مسؤولان آموزش و پرورش را ارائه خدمات بیشتر و مطلوب به مردم، دانش‌آموزان و خانواده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین راهکار و اولویت ما در شرایط فعلی جامعه این است که توانمندی‌های خود را با ارائه خدمات مضاعف و مطلوب به مردم نشان بدهیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های انقلاب اسلامی ایران برای دشمنان خطرآفرین است، گفت: ایران اسلامی در معادلات جهانی نقش‌آفرین است، دشمنان می‌خواهند مردم را از نظام دلسرد کنند که باید استوار و محکم پای نظام اسلامی‌مان بایستیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش را رصد مستمر وضعیت استان‌ها در مسائل و موضوعات مختلف بیان کرد و یادآور شد: خوشبختانه وضعیت آموزش و پرورش استان همدان در شاخص‌های کیفی مطلوب است.

هاشمی عنوان کرد: بیماری کرونا شرایط متفاوتی را در ارتباط با دنیای الکترونیک و فضای مجازی ایجاد کرده و ما باید مراقب باشیم که این فضا تبدیل به محور تهاجم برای بیگانگان نگردد.

وی ابراز کرد: مسؤولان هر چقدر مردم محور باشند و در راستای رضایت مردم قدم بردارند می‌توانند بیشتر مؤثر باشند، شعار دولت شفافیت است لذا مسؤولان باید بررسی کنند که چقدر در راستای این شعار عمل کرده‌اند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف دولت سیزدهم توجه مضاعف به مردم است، اعلام کرد: انتظار این است که با همین نگاه و رویکرد دلسوزانه، گره‌گشای مشکلات مردم باشیم.

 

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 46696

ارسال نظر