جزئیات اصلاح یک قانون مهم در آموزش و پرورش

از طرف وزیر آموزش و پرورش و با درخواست خودمان به دلیل بازخورد‌ها و مشکلات درخواست کردیم که ثبت نام‌ تنها تا پایان شهریور انجام شود و در مهر هیچ ثبت‌نامی انجام نپذیرد. با مصوبه شورای معاونین هم تصمیم بر این شد که مصوبه گذشته و ثبت‌نام تا پایان مهر اصلاح شود.

جزئیات اصلاح یک قانون مهم در آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۵۰ هزار دانش آموز متولد مهر در پایه اول ثبت‌نام شده‌اند.

معصومه نجفی پازوکی درباره مشکلات ثبت نام کلاس اولی‌های متولد مهر ۹۵ که به سن ۶ سال تمام رسیده اند، گفت: قانونی برای دستورالعمل اجرایی مدارس داشتیم که از طرف شورای عالی این قانون مطرح شده بود. طبق این قانون افرادی که تا پایان مهر، سن آن‌ها ۶ سال تمام می‌شود با توجه به تصمیم شورای مدارس اگر امکان ثبت نام داشته باشند، در مدارس و در پایه اول ابتدایی ثبت نام می‌شوند. این موضوع دقیق در قانون ذکر شده است.

او گفت: مشکلی که وجود داشت، آن بود که تعدادی از والدین بچه‌های خود را با توجه به این قانون در مدارس ثبت نام کردند؛ اما بعضی دیگر به دلیل نداشتن توانایی سایر مدارس نتوانستند بچه‌های خود را که شامل این قانون می‌شدند، ثبت نام کنند. هر دو اتفاق نیز کاملا قانونی بوده است.

او گفت: خانواده‌ها این موضوع را نپذیرفتند و اعتراضاتی داشتند و این موضوع بازخورد منفی داشت. از طرفی با توجه به تراکم کلاسی و گرفتن بازخورد از استان‌ها و این موضوع که اکثر استان‌ها به دلیل تراکم بالا امکان ثبت نام نداشتند، تصمیم گرفتیم که این قانون را بازنگری کنیم.

او ادامه داد: از طرف وزیر آموزش و پرورش و با درخواست خودمان به دلیل بازخورد‌ها و مشکلات درخواست کردیم که ثبت نام‌ تنها تا پایان شهریور انجام شود و در مهر هیچ ثبت‌نامی انجام نپذیرد. با مصوبه شورای معاونین هم تصمیم بر این شد که مصوبه گذشته و ثبت‌نام تا پایان مهر اصلاح شود.

نجفی افزود: تا به امروز حدود ۵۰ هزار دانش آموز متولد مهر در استان‌ها ثبت نام شده اند؛ اما این انعطافی که قانون به مدارس داده است نه برای مدرسه و نه برای خانواده‌ها شرایط استانداردی را فراهم نمی‌کند و بنابراین ما باید در این مورد دقت بیشتری کنیم.

او گفت:‌ افرادی که تا پایان ۳۱ شهریور ثبت نام کرده اند که هیچ؛ اما از آن تاریخ به بعد هیچ ثبت نامی انجام نمی‌شود و برای سال آینده این قانون اصلاح خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 46478

ارسال نظر