کارخانه سیمان تهران تغییر کاربری می‌دهد؟ | زاکانی توضیح داد

شهردار تهران بر لزوم تشدید ظرفیت‌های شهرداری تهران از طریق مشارکت با سایر دستگاه‌ها و نهادها تاکید کرد.

کارخانه سیمان تهران تغییر کاربری می‌دهد؟ | زاکانی توضیح داد

شهردار تهران بر لزوم تشدید ظرفیت‌های شهرداری تهران از طریق مشارکت با سایر دستگاه‌ها و نهادها تاکید کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، علیرضا زاکانی در نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به صورت سرزده و بدون اعلام قبلی حضور پیدا کرد و در جریان بررسی مواد مختلف اساسنامه تشکیل سازمان فناوری‌های نوین شهرداری‌ تهران گفت: فلسفه وجود سازمان فناوری‌های نوین موضوع هدایت است، اساس این سازمان مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و ما نیز به دنبال سازمانی هستیم که در آن عملیات اجرا وجود داشته باشد و هدف آن هدایت ظرفیت‌های شهرداری برای فعالیت‌های فناورانه است.

وی افزود: این سازمان و تشکیل آن ابهامی ندارد و به دنبال این است که کلیه فعالیت‌های فناوری تهران را به صورت منسجم به عنوان یک اصل هدایت کند. نوع نگاه تهران برای هویت‌های متعدد در حال حاضر شکل گرفته و یکی از ظرفیت‌هایی که در تهران وجود دارد ظرفیت دانشی است و موثرترین مجموعه‌های دانشی در تهران حضور دارند. لذا ایجاد بستر هماهنگی برای ارتقای فناوری در تهران موضوع اصلی مدیریت شهری است و به این ترتیب کل شهر از این مبحث منتفع خواهد شد.

شهردار تهران ادامه داد: ظرفیت‌های شهرداری از طریق مشارکت با دیگر نهادها و دستگاه‌ها تشدید خواهد شد و محدود کردن آن به درون شهرداری قطعا برای شهر خسارت به همراه دارد. در حال حاضر مشغول تبدیل کارخانه سیمان به مرکز نوآوری هستیم اما محصولاتی که در آنجا ایجاد می‌شود تنها برای شهرداری نیست و تمام شهر از آن بهره خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه کارآفرینی مزیتی قطعی محسوب می‌شود، افزود: هیچ دلیلی وجود ندارد در سالی که مزین به اسم کارآفرینی است این مبحث نادیده گرفته شود. هر چه شورای شهر تهران در این حوزه مصوب کند شهرداری قبول می‌کند اما اگر واژه فناوری به یکی از بندهای این اساسنامه اضافه شود ما به مشکل بر می‌خوریم. برای مثال اصل ملکی در دانشگاه شریف برای فناوری نیست اما برای انجام فعالیت فناورانه و نوآوری مورد استفاده قرار می گیرد. شهرداری تهران دارای اختیاراتی است که از این اختیارات باید به گونه‌ای بهره گرفت که منجر به سرریز نوآوری برای شهروندان شود./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 46396

ارسال نظر