ماجرای وام 10 میلیونی یارانه چیست؟

از چند ماه قبل مساله پرداخت وام ۱۰ میلیونی یارانه در برخی از رسانه‌ها مطرح شد؛ وامی که پلیس فتا آن را تکذیب کرد و بعدام شخص شد یکی از موسسات قرض‌الحسنه، آن را پرداخت می‌کند.

ماجرای وام 10 میلیونی یارانه چیست؟

از چند ماه قبل مساله پرداخت وام ۱۰ میلیونی یارانه در برخی از رسانه‌ها مطرح شد؛ وامی که پلیس فتا آن را تکذیب کرد و بعدام شخص شد یکی از موسسات قرض‌الحسنه، آن را پرداخت می‌کند.

آنگونه که پیگیری‌ها نشان می‌دهد یک موسسه قرض‌الحسنه در تهران، وام ۱۰ میلیونی یارانه پرداخت می‌کند و همه خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند مشمول این وام شوند. آنگونه که این این موسسه اعلام کرده است وام تا سقف ۱۰ میلیون تومانی بدون هرگونه کارمزدی پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: خبر خوش از زمان واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی مردادماه | با یارانه جدید، وام ۲۰۰ میلیونی بگیرید + جزئیات

آنگونه که پیگیری‌ها نشان می‌دهد یک موسسه قرض‌الحسنه در تهران، وام ۱۰ میلیونی یارانه پرداخت می‌کند و همه خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند مشمول این وام شوند. آنگونه که این این موسسه اعلام کرده است وام تا سقف ۱۰ میلیون تومانی بدون هرگونه کارمزدی پرداخت می‌شود.

 پیگیری‌ها از دولت نشان می‌دهد که سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها و وزارت کار، قصد پرداخت وام ۱۰ میلیونی یارانه را ندارند و چنین موضوعی از طرف دولت از اساس غلط است.

تصمیم جدید دولت درباره افزایش مجدد حقوق کارگران | واریزی ۱ میلیونی برای کارگرها در شهریورماه | تغییرات حقوق کارگران برای نیم سال دوم

آخرین باری که دولت به یارانه‌بگیران وام داد، دو مرحله وام یک میلیونی کرونا بود که اقساط آن هنوز از یارانه ماهانه آنها کسر می‌شود.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد این سازمان (به‌عنوان متولی پرداخت یارانه نقدی) هیچ برنامه‌ای برای پرداخت وام ۱۰ میلیونی یارانه ندارد. این سازمان نه چنین وامی را پرداخت می‌کند و نه برنامه‌ای برای پرداخت آن دارد.

اما پیامک دریافت این وام ۱۰ میلیونی از ماه‌ها قبل برای برخی از مردم ارسال شده است. برخی از گزارش‌ها حاکی است که بیشترین تعداد پیامک برای مردم قم و کرمانشاه ارسال شده است. اما این پیامک‌ها با واکنش مقامات این دو استان مواجه شده و آنها جریان وام ۱۰ میلیونی را کلاهبرداری می‌دانند.

رئیس پلیس فتای استان قم از کلاهبرداری بودن پیامک وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه خبرداد و گفت چند روزی است که پیامک‌هایی به صورت انبوه‌ برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود که واقعی نیست و کلاهبرداری است.

پس ماجرای پرداخت وام ۱۰ میلیونی چیست؟

آنگونه که پیگیری‌ها نشان می‌دهد یک موسسه قرض‌الحسنه در تهران، وام ۱۰ میلیونی یارانه پرداخت می‌کند و همه خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند مشمول این وام شوند.

آنگونه که این این موسسه اعلام کرده است وام تا سقف ۱۰ میلیون تومانی بدون هرگونه کارمزدی پرداخت می‌شود. همچنین این موسسه اعلام کرده که این وام ظرف ۲۴ ساعت از مدت تقاضا در اختیار فرد متقاضی قرار می‌گیرد.همچنین برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان نیز یک بار در تمام دوره کارمزد دریافت می‌شود.

اما نکته مهمی که درباره این موسسه وجود دارد این است که این موسسه هیچ‌گونه مجوزی از بانک مرکزی ندارد، تنها در تهران فعال است و در سه شعبه خود به مشتریان خدمات ارائه می‌کند.

بررسی‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که این موسسه مالی و اعتباری تازه تاسیس شده و حتی مجوز بانک مرکزی را ندارد. اگرچه این موسسه هنوز پرداخت چنین وامی را تایید نکرده اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این موسسه باید وام بدون کارمزد به متقاضیان بدهد؟/ تجارت نیوز

وام فوری بانک دی با اقساط بلند مدت و کم سود

 مشتریان بانک دی به منظور دریافت وام 200 میلیون تومانی تنها به افتتاح حساب احتیاج ندارند، بلکه باید حداقل سه ماه از مدت زمان خواب سپرده‌شان گذشته باشد تا امکان درخواست این تسهیلات برایشان فراهم شود.

سود این تسهیلات برحسب میانگین حساب متغیر متفاوت بوده و بین چهار تا 18 درصد اعلام شده است. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام به 60 ماه می‌رسد. افراد به منظور دریافت این تسهیلات باید ضامن رسمی داشته باشند. علاوه بر مشتریان عادی، کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز این امکان را دارند با ارائه معرفی نامه از وام مذکور بهره مند شوند.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط 5 میلیون و 78 هزار و 685 تومان است. کل سود تسهیلات، 104 میلیون و 721 هزار و 129 تومان و مجموع رقم وام و سود آن، 304 میلیون و 781 هزار و 129 تومان خواهد بود.

بانک دی براساس قانون اجازه تاسیس بانک‌های غیردولتی شکل گرفت و انواع خدمات ارزی، ریالی و افتتاح سپرده‌ها را به مشتریان واجد شرایط خود ارائه می‌دهد. هدف این بانک تسهیل و فراهم کردن امکان مشارکت گسترده و فراگیر ملی و مردمی در تمامی فعالیت‌های سازنده، موثر و موجه در زمینه‌های پولی، مالی و بانکی است.

این مجموعه تاکنون توانسته تندیس چهاردهمین جشنواره انتشارات روابط عمومی 98، لوح تقدیر پنجمین همایش نوآوری و عدالت اقتصادی 96، جایزه خط کش طلایی نشان افکار عمومی 1396 و … را به دست آورد.

شرایط دریافت وام 300 میلیون تومانی بانک ملی

در طرح نهال بانک ملی افراد دارای حساب قرض‌الحسنه در نزد بانک ملی می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان اقدام کنند. این تسهیلات بدون سود و دارای ۴ درصد کارمزد است و شخص وام گیرنده نباید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی باشد.

مشتریانی که خواهان وام 300 میلیون تومانی بانک ملی هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. این تسهیلات قرض الحسنه بوده و به آن سودی تعلق نمی‌گیرد. متقاضیان این تسهیلات باید تنها چهار درصد کارمزد بپردازند. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات ارائه ضامن رسمی است. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام نیز به 60 ماه می‌رسد. متقاضیان این تسهیلات نباید به هیچ عنوان بدهی معوق یا چک برگشتی ثبت شده در سیستم بانک مرکزی داشته باشند.

 

شرایط و مقررات

وام گیرنده به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نباشد

مشتریانی که متقاضیان وام قرض الحسنه 50 میلیون تومانی بانک سپه هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند و حداقل 500 هزار تومان در حساب خود نگهداری کنند. ضمنا باید حداقل سه ماه از مدت زمان سپرده گذاری آن‌ها گذشته باشد تا بتوانند برای این تسهیلات درخواست بدهند. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات، داشتن ضامن رسمی است. این وام قرض الحسنه بوده و به آن سود تعلق نمی‌گیرد. تنها کارمزد آن دو یا چهار درصد است و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن نیز به 36 ماه می‌رسد.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر نرخ کارمزد و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط 1 میلیون و 476 هزار و 199 تومان است. کل سود تسهیلات، 3 میلیون و 143 هزار و 173 تومان و مجموع رقم وام و سود آن، 53 میلیون و 198 هزار و 173 تومان خواهد بود.

محمد بنی حسن با تأکید بر لزوم توجه به سطح رفاه کارکنان، یکی از مهمترین مشکلات امروز جامعه را افزایش میانگین سن ازدواج و کاهش میل به فرزندآوری ذکر کرد و افزود: اگرچه لازم است تمامی سازمانها و دستگاهها شرایط تسهیل این دو امر مهم را فراهم سازند؛ اما شهرداری تهران نه تنها هیچگاه از این مسئله غافل نبوده؛ بلکه با اجرای سیاست‌های تشویقی درصدد اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوده است.

وی از جمله تصمیمات حمایتی اتخاذ شده در شهرداری تهران را رونمایی از «بسته خرسند ساز» و تخصیص تسهیلات ازدواج و فرزندآوری عنوان کرد و گفت: پرداخت وام فوری، اعطای امتیاز استفاده از سفرهای زیارتی و سیاحتی به مقصد مشهد مقدس خارج از سهمیه تورهای گردشگری و امکان بهره مندی از تالارهای پذیرایی شهرداری تهران با تخفیف حداکثری، از جمله بخشهای «محور همیار بسته خرسند ساز» است که هم اکنون در راستای تشویق به امر ازدواج درحال اجرا است.

مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: پرداخت تسهیلات ازدواج به قید فوریت، بدون سپرده گذاری و بی نیاز از حضور در بانک آغاز شده است.

بر اساس گزارش اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران، وی افزود: کارکنانی که تاریخ ازدواج آنان پس از رونمایی از بسته خرسند ساز بوده می توانند صرفا با ارائه اسناد هویتی به واحدهای رفاهی از ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ۴ درصد با بازپرداخت ۳۶ ماهه برخوردار شوند.

 حقوقی‌های مشتری بانک مهر ایران با افتتاح حساب قرض الحسنه و ایجاد میانگین حساب حداقل سه ماهه امکان درخواست برای وام 300 میلیون تومانی طرح مهریار را دارند. این وام سود ندارد و تنها کارمزد چهار درصدی به آن تعلق می‌گیرد. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات اعتبار شغلی است. علاوه بر این مورد، اشخاص حقوقی برای گرفتن این تسهیلات باید اساسنامه، جواز کسب و چک ارائه دهند. ضمنا کارکنان شرکتی که برای دریافت وام مهریار از طرف مجموعه خود معرفی شده‌اند این امکان را دارند به صورت ضربدری ضامن یکدیگر شوند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات 36 ماه اعلام شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 44699

  • ناشناس

    کجا باید ثبت نام وام ۱۰ و۵۰ میلیونی کمک تسهیلات دولتی کجا باید استفاده کنیم وکی پاسخگو یا که الکی هست فقط هدف دور زدند مردم هس بگین راحت اینجوری نیاز نیز دور بزنید بطور گنگ سرگردون کنید آدم را

  • شکر کاظمی

    من در روستا زندگی میکنم وه حدود ۵۰ سالمه هنوز خونه ای از خودم ندارم یک پسر دارم اونم بی کاره متاهله یک بچه داره هردو کارگری می کنیم ب زور خرج خودمانه در میاریم واقعا خیلی زجر میکشیم این چه زندگیه به کی بگیم

  • محمددولت یاری

    چجوری درخواست وام رایانه کنم

  • فاطمه

    این وام. چیه اصلا. کل. ملت دارن وام میگیرن ماهم بفمیم برای چیه

  • فاطمه

    وام چیه این

  • ناشناس

    وام ده ملیویونی کلاه بردای یانه

  • مرتضی خواجه پورمینابی هستم

    چطوری درخواست وام یارانه بدهم کمکم کنید

  • فریبرز

    با سلام و خداقوت
    این وام ده میلیونی کلاه برداری اعلام کردید خیلی ها روش حساب باز کردن و خوشحال شدن .دولت باید این وام از طریق یارانه به مردم بده تا کمک مردم کنه اگه دولت به فکر ملتش نباشه پ کی باشه .خواستار من از دولت .

  • ناشناس

    سلام من دوتا بچه دارم نه سرپرستم هستم دزد همه ابزار کارم رو برده الان با دوتا بچه چه خاکی تو سرم بریزم جناب قاضی هم میگه خودت تحقیق کن پیدا کردی سند محکم داشتی ما دستگیرش میکنیم حالا باید من برای خرج بچه هام چکار کنم چرا هیچ قانونی نداریم کمک من بکنه یک زن تنها با دوتا بچه تو این سن تازه شرمنده بچه هاش شده متاسفانه نمیدونم چکار کنم نه پارتی دارم نه آشنایی که گواهی کسر از حقوق داشته باشه باید خودمو بچه هام بمیریم بگید چه کنم

  • ویدا نجفی با کد ملی ۱۵۳۲۷۵۸۳۳۲

    تو خدا کمک مون کنید به ما هم این وام را بدین و کی میدین

  • قاسم گلباز

    من تقا ضا وام یارانه کردم ولی هنوز واریز نشده

ارسال نظر