زائرین اربعین چه بیماری از عراق وارد ایران کردند؟

رییس جمعیت هلال احمر گفت: ۳۰۰تن دارو به عراق اعزام کردیم اما سرم ها را از عراق تهیه کردیم همچنین روش های نوین برای گرمازدگی به کار گرفته شد. برای اولین بار در اربعین دارو کم نیاوردیم.

زائرین اربعین چه بیماری از عراق وارد ایران کردند؟

پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر گفت: ۳۰۰تن دارو به عراق اعزام کردیم اما سرم ها را از عراق تهیه کردیم همچنین روش های نوین برای گرمازدگی به کار گرفته شد. برای اولین بار در اربعین دارو کم نیاوردیم.

به گزارش عرشه آنلاین،  رییس جمعیت هلال احمر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در ایام اربعین اظهار کرد:  برای اربعین سال جاری سیاست ها و اصول حاکمی را تعریف کردیم‌ و با بررسی و رصد تجارب گذشته برنامه‌ خود را تنظیم کردیم. 

وی افزود: مسئولیت هارا به ۲ گروه امداونجات در کشور و امداونجات و درمان و بهداشت در کشور عراق تقسیم کردیم. 

کولیوند با تاکید براینکه آموزش همراه با رسانه اولین اقدام ما بوده است گفت: برای ارائه اموزش کتاب هایی را برای مدیریت بیماری‌ها و پیشگیری از گرمازدگی ارائه دادیم. 

رییس جمعیت هلال اهمر ادامه داد: در ایام اربعین ۴ونیم میلیون نفر ویزیت توسط مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر برای زوار انجام شده است و همه بیمارانی که بستری شدند را توسط امبولانس ها به کشور منتقل کردیم و هم اکنون بیماری را در عراق نداریم علاوه براین اجساد تمام جانباختگان را به کشور منتقل کردیم. 

وی با اشاره به ایجاد پارک تاب آوری بیان کرد: یکی از نیازهای ما مدیریت بحران ها است و برای این امر نیاز به آموزش هم برای مسئولان و هم برای مردم داریم این کار ابتدا در چند استان انجام خواهد شد و بعدا در سراسر کشور و توسط خانه های هلال انجام خواهد شد.

کولیوند با اشاره به اینکه آموزش تزریقات و کمک های اولیه را در بخش‌های مختلف اجرا کردیم عنوان کرد: جذب داوطلبان با برنامه ریزی بیشتر درحال انجام است. 

وی درباره وضعیت بیمه امدادگران خاطرنشان کرد: بنابر وعده داده شده همه امدادگرانی که درسایت ثبت نام کردند بیمه تامین اجتماعی شدند همچنین بیمه تکمیلی را برای داوطلبان در نظر گرفتیم علاوه براین حق الزحمه هر شیغت ۲۴ ساعته را از ۱۲۰ تومان به ۴۰۰ هزارتومان رساندیم. 

کولیوند با تاکید براینکه جمعیت هلال احمر یکی از ۵ کشورهای برتر در صلیب سرخ است گفت: هرچه تعداد نیروها را افزایش دهیم و تعداد داوطلبان بیشتر باشد میتوانیم از نگاه بین المللی ارتقا یابیم. 

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در اربعین سال جاری هماهنگی و همدلی با نیروهای عراق بهتر انجام شد گفت: ۶ بیمارستان را از عراق تحویل گرفتیم و ۲۴ متخصص را با بالگرد به بیمارستان الحسین بردیم. 

وی در ادامه بیان کرد: در اربعین سال جاری ۳ بیمارستان از مسیر نجف تا کربلا و ۱۵ پایگاه درمانی و یک بیمارستان سیار برای ارایه خدمات درمانی به زوار داشتیم همچنین در سال جاری تعداد جانباختگان و مصدومان کمتر از قبل بود چراکه اطلاع رسانی ها باعث شد کمترین بیمار و جانباخته را نسبت به سال های قبل داشته باشیم‌. 

کولیوند با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی برای اولین بار خاطرنشان کرد: این کنگره باعث شد هم افزایی خوبی ایجاد شود همچنین برای اولین بار مرکز کنترل عملیات در عراق ایجاد کردیم و در انجا مراکز را رصد می‌کردیم تا درصورت نیاز نیروهای خود را به نقاط مختلف اعزام کنیم. 

وی درباره میزان داروی ارسال شده به عراق اذعان کرد:۳۰۰تن دارو به عراق اعزام کردیم اما سرم ها را از عراق تهیه کردیم همچنین روش های نوین برای گرمازدگی به کار گرفته شد. برای اولین بار در اربعین دارو کم نیاوردیم. 

کولیوند بااشاره به اینکه درمانگاه درمان زخم و تاول پا را برپا کردیم اظهار کرد: این درمانگاه کمک زیادی به رضایتمندی و سلامت زائران کرد و هیچ خصاصتی برای کمک به زایران به خرج ندادیم و در این راستا اسکان اضطراری برای استراحت زوار در نظر گرفتیم. 

وی ادامه داد: در اقلیم کردستان عراق استقبال بی نظیری از زوار ایرانی شد و تبادل نیرو و منابع بین ما و آنان دو طرفه بود. یکی از نقاط قوت ما همکاری های چند جانبه بود. ۲ بیمارستان سیار در مرز مهران داشتیم.

کولیوند گفت: با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از اربعین رسیدگی به زائران مشهد را داشتیم. محور امدادونجات، بهداشت و درمان، اسکان اضطراری، کمک به زایران کم توان از جمله اقدامات ما در این زمینه بوده است.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه مجوز خروج بالگردها از ایران را به کشور عراق گرفتیم افزود:  مواد فاسدشدنی در عراق امها شد همچنین چند بیمار مبتلا به وبا را نگه داشتیم  و پس از درمان به کشور اعزام کردیم.

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات بیمارستانی در عراق رایگان بود تصریح کرد: آموزش موکبداران عراقی را برای سال آینده در نظر داریم .در طول سال هم از طریق بیمارستان امام علی(ع) خدمات به زائران ارائه می‌دهیم. اجازه نمی دهیم کسی از کمبود دارو و یا پزشک در طول سال گلایه مند شود علاوه براین برای سال آینده هم تلاش می کنیم در ایام اربعین از یک فرکانس رادیویی بیسیم و خط تلفن استفاده کنیم./ برنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 44670

ارسال نظر